کرونا در اروپا، از پیش بینی موج دوم در فرانسه تا افزایش چشمگیر بیکاری در اسپانیا

به گزارش مجله دور زمین، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که فرانسه از وقوع موج دوم کرونا در پاییز و زمستان خبر داده است.

کرونا در اروپا، از پیش بینی موج دوم در فرانسه تا افزایش چشمگیر بیکاری در اسپانیا

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی بوده و کوشش برای حل این مسئله وقت و انرژی زیادی از اتحادیه اروپا گرفته است.

پیش بینی وقوع موج دوم کرونا در فرانسه

نتایج جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که کارشناسان فرانسوی انتظار وقوع موج دوم کرونا در فرانسه در پاییز و زمستان را دارند. یک کمیسیون علمی بلند پایه در فرانسه تاکید نموده که فرانسه شرایط را تحت کنترل دارد. البته در دو هفته گذشته آمار جدید مبتلایان در این کشور به صورت چشمگیر افزایش پیدا نموده است. اینکه این پاندمی در آینده چگونه پیش خواهد رفت به رفتارهای شهفرایندان بستگی دارد.

افزایش چشمگیر بیکاری در اسپانیا در دوران کرونا

آمارها نشان می دهد بعد از سرانجام محدودیت های کرونایی در اسپانیا آمار بیکاری در این کشور از فوریه دوباره کمی کاهش پیدا نموده است. این خبر را وزارت کار اسپانیا روز سه شنبه اظهار داشت.

بر این اساس نرخ بیکاری در اسپانیا در ماه جولای 2.3 درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشت که شدیدترین کاهش نرخ بیکاری در جولای از سال 1997 بوده است. با این همه همچنان 3.77 میلیون نفر در اسپانیا به دنبال یافتن شغل هستند که تعداد آن ها 761600 نفر نسبت به ماه جولای سال 2019 افزایش پیدا نموده است.

مقام آلمانی: کرونا به مرخصی نمی رود

نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان هم در این باره هشدار داده است که در مبارزه با بحران کرونا بیش از حد به تست های کرونا اعتماد کنیم.

وی تاکید نمود که یک نتیجه منفی تست کرونا می تواند منجر به رفتار بی دقتی از طرف افراد گردد، اگر چه این نتیجه تنها یک نتیجه لحظه ای است.

وی تاکید نمود که تست های کرونا نمی تواند با رفتارهای مسئولانه جایگزین گردد. بهترین روش حمایت در برابر ویروس کرونا رعایت قواعد فاصله گذاری و محدودیت ها است. این مسئله همچنین در دوران سفر و مرخصی باید رعایت گردد ، این ویروس به مرخصی نمی رود و همچنان مسری و خطرناک است.

وی با این همه انجام تست اجباری کرونا برای شهفرایندانی که از مناطق خطر باز می گردند را منطقی دانست.

شیوع کرونا در ایتالیا 6 برابر بیشتر از آمارهای رسمی

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که میزان گسترش شیوع کرونا در ایتالیا 6 برابر بیشتر از میزانی که تا به حال شناخته شده است می باشد. بر اساس این آنالیز حدود 6 برابر افراد بیشتری در ایتالیا در معرض ویروس کرونا نسبت به آماری که تا به حال شناخته شده است قرار گرفته اند.

بر اساس این آنالیز در بدن حدود 1.5 میلیون نفر یا تقریبا 2.5 درصد شهفرایندان ایتالیایی آنتی بادی علیه این ویروس موجود است. این نتیجه بر اساس آمارهای وزارت بهداشت و اداره آمار ملی ایتالیا (ایستات) به دست آمده است. این نتیجه مبتنی بر تست هایی است که از 64660 نفر در این کشور گرفته شده است. تقریبا 30 درصد افرادی که آنتی بادی در بدن آن ها وجود داشت هیچ علامت ابتلایی نداشتند.

کاهش چشمگیر تمایل به سفر در بین شهفرایندان اروپایی به دلیل محدودیت ها

نتایج یک نظرسنجی موسسه یوگو نشان می دهد که به دلیل به وجود آمدن شرایط سفر سخت گیرانه تر در اتحادیه اروپا حداقل نیمی از شهفرایندان آلمانی، انگلیسی و فرانسوی می خواهند از رفتن به سفر انصراف دهند.

براین اساس حدود دو سوم شهفرایندان آلمانی که معمولا به سفرهای خارجی می رفتند ترجیح دادند به دلیل محدودیت های اعمال شده سفر خود را کنسل نمایند. در فرانسه هم حدود نیمی از شهفرایندان از رفتن به سفرهای خارجی به دلیل محدودیت های اعمال شده انصراف داده اند.

شهر نیس فرانسه هم به دلیل شیوع مجدد کرونا استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز را در دستورکار قرار داده است. نخست وزیر فرانسه هم شهرودان را به بیداری و هوشیاری در این بحران فراخوانده است.

رئیس جمهور آلمان: شرایط همچنان ناامن و متزلزل است

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم با توجه به افزایش آمار مبتلایان جدید در آلمان درباره رفتارهای از روی سهل انگاری هشدار داده و بی توجهی عمدی به قواعد کرونایی را محکوم نموده است. وی شرایط را همچنان ناامن و متزلزل ارزیابی نموده و گفت: این پاندمی هنوز تمام نشده است.

هشدار مقام آلمانی درباره خطر موج دوم کرونا

رالف موتسنیچ، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات مجلس آلمان در مصاحبه با آر ان دی درباره افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشورش گفت: خطر موج دوم کرونا وجود دارد. ما باید هشدارها را جدی بگیریم. سایر کشوها قبلا این را تجربه نموده اند که عدم احتیاط منجر به افزایش آمار مبتلایان می گردد. ما باید همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا این اتفاق در آلمان نیفتد.

وی در ادامه گفت: بیشتر شهفرایندان به قواعد کرونایی پایبند هستند. بی احتیاطی ها در این زمینه نه تنها خود افراد بلکه دیگران را به خطر می اندازد.

این مقام آلمانی این مسئله را غیر قابل درک دانست که بعضی افراد مناطق خطر کرونایی را به عنوان مقصد سفر خود برای استراحت انتخاب می نمایند. وی انجام تست های کرونایی برای افراد بازگشته از چنین مناطقی را اقدام درستی دانست.

رکورد بالای جدید مبتلایان روزانه در لهستان

فرایند افزایش آمار مبتلایان جدید در لهستان هم رکورد بالای جدیدی را به دست آورده و شمار مبتلایان جدید در عرض 24 ساعت به 680 نفر افزایش پیدا نموده است. این خبر را وزارت بهداشت لهستان اعلام نموده است. در مجموع تا به حال در این کشور 48149 نفر به کرونا مبتلا شده و 1738 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

شرایط بد صنعت خودروی آلمان

صنعت خودروی آلمان هم شرایط کاری خود در دوران کرونا را بسیار بد اعلام نموده و البته درباره آینده ابراز خوش بینی نموده است.

بر اساس یک آنالیز انستیتو اقتصادی ایفوی آلمان بیشتر فراوری نمایندگان خودرو در آلمان می خواهند صندلی های شغلی خود را کاهش دهند و شاخص بورس این صنعت با 53 درصد کاهش به بدترین شرایط از زمان بحران اقتصادی سال 2009 رسیده است.

آمارهای مبتلایان جدید در اروپا

بر اساس جدیدترین آمارهای اعلام شده تا به حال در اسپانیا 344134 نفر به کرونا مبتلا شده و 28472 نفر هم در اثرابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 305623 نفر به کرونا مبتلا شده و 46210 نفر هم دراثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 248229 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35166 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 212320 نفر به کرونا مبتلا شده و 9232 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خو را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 191295 نفر به کرونا مبتلا شده و 30294 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1289

به "کرونا در اروپا، از پیش بینی موج دوم در فرانسه تا افزایش چشمگیر بیکاری در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از پیش بینی موج دوم در فرانسه تا افزایش چشمگیر بیکاری در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید