چالش های موجود در صنعت فرش دستباف ایرانی و اصالت طراحی

به گزارش مجله دور زمین، نشست آنالیز برنامه علمی فرش توسط کمیته ارزیابی و نظارت دبیرخانه پایش آزاد به صورت برخط برگزار گردید.

چالش های موجود در صنعت فرش دستباف ایرانی و اصالت طراحی

جهت دریافت مشاوره خدمات طرح روی جلد کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار حوزه پایش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، نشست آنالیز برنامه علمی فرش توسط کمیته ارزیابی و نظارت دبیرخانه پایش آزاد به صورت برخط برگزار گردید. این برنامه علمی بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی قم است.

این نشست با حضور متخصصین مربوطه، مینو خانی، افسر افشاری نادری و اعضای محترم کمیته نظارت و ارزیابی ناصر عبادتی، امیر غلامی، علیرضا شهاب لواسانی و لاله فرهنگ متین دبیر کمیته نظارت و ارزیابی، زهرا عینالو مسئول هماهنگی استانی پایش به همراه محمد مقدمی راد مجری برنامه علمی برگزار گردید.

در این جلسه در مورد چالش های موجود در صنعت فرش، حفظ هویت، اصالت طراحی و فراوری فرش دستباف ایرانی که صندلی خوبی در دنیا دارد، بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس این جلسه، توجه به صادرات فرش و توسعه صادرات با دنیا اسلام و دیگر کشورها از اهمیت ویژه برخوردار است. طراحی فرش می تواند به گونه ای باشد که مطالب فرهنگی و اجتماعی را به ملل دیگر منتقل کند که با مدیریت تعاملی مناسب، تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهد نمود. مسئله توسعه اقتصاد پراهمیت است و به صورت خاص باید در این مقوله دیده گردد.

چالش های صنعت فرش

چالش های مطرح شده در این برنامه علمی شامل لزوم توسعه پایدار در فرش دستباف، لزوم خلاقیت و نوآوری در طراحی فرش، لزوم خلاقیت و نوآوری در رنگرزی و متوازن سازی ساختار مدیریتی هنر صنعت فرش دستباف با توجه به برنامه افق 1404، لزوم توجه به عامل انسانی و توسعه پایدار در زیست بوم های مختلف فرش دستباف، لزوم استفاده از شتاب دهنده ها در هنر صنعت فرش می گردد.

4084/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1361

به "چالش های موجود در صنعت فرش دستباف ایرانی و اصالت طراحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های موجود در صنعت فرش دستباف ایرانی و اصالت طراحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید