ویتنام: صلح و امنیت جهانی به شکلی حقیقی، هنوز پایدار نشده است

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران انجمن ملل آسیای جنوب شرقی آسه آن امروز (پنجشنبه) سی و هفتمین نشست چند جانبه خود در شهر هانوی را شروع کردند.

ویتنام: صلح و امنیت جهانی به شکلی حقیقی، هنوز پایدار نشده است

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام تجربه کنید.

به ادعای این خبرگزاری، انتظار می رود در این نشست به تنش ها در دریای چین جنوبی و طرح هایی برای مقابله با پیامدهای مالیِ پس از دوران همه گیری کرونا در منطقه ای که رقابت چین و آمریکا در آن رو به افزایش است، پرداخته گردد.

انگوین خوان فوک (Nguyen Xuan Phuc) نخست وزیر ویتنام که کشورش ریاست دوره ای این نهاد در سال 2020 را عهده دار است، در سخنان آغازین خود خاطرنشان کرد: انجمن ملل آسیای جنوب شرقی تا به امروز به گرداب رقابت ها و چالش ها در سیستم بین المللی چندجانبه کشیده نشده است.

نخست وزیر ویتنام در این خصوص گفت: از زمان خاتمه جنگ جهانی دوم، سه چهارم قرن گذشته است. با این حال صلح و امنیت جهانی به شکلی حقیقی هنوز پایدار نشده است.

به گزارش رویترز، دستورکار اصلی این نشست، تنش ها در دریای چین جنوبی خواهد بود؛ جایی که کشتی های چینی گاهی با کشتی هایی از ویتنام، مالزی و اندونزی کشمکش پیدا نموده و عمده دلیل آن تاکید بر ادعاهای ارضی در این گذرگاه آبی مورد مناقشه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1403

به "ویتنام: صلح و امنیت جهانی به شکلی حقیقی، هنوز پایدار نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتنام: صلح و امنیت جهانی به شکلی حقیقی، هنوز پایدار نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید