همکاری های دوجانبه پژوهشگاه فضایی و شرکت زیرساخت شروع شد

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، در راستای شروع همکاری های مشترک، از مرکز تجمیع، یکپارچه سازی، آزمون فضایی، آزمایشگاه ها و کارگاه های ساخت پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کرد.

همکاری های دوجانبه پژوهشگاه فضایی و شرکت زیرساخت شروع شد

وی در جریان این بازدید گفت: روحیه جهادی موجود در پژوهشگاه فضایی ایران، می تواند گره گشای معضلات و چالش های امروز حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.

وی با اشاره به نیازهای شرکت ارتباطات زیرساخت در پیشبرد پروژه های حوزه های مرتبط، اعلام نمود: با بهره مندی از سوابق و تجربه ارزشمند متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران، می توان با سرعت و کیفیت بهتری ماموریت شرکت ارتباطات زیرساخت را پیش برد و کنترل کرد.

در این نشست حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران نیز با تاکید به رسالت اصلی مجموعه پژوهشگاه به عنوان سازمانی دانش محور گفت: دستاوردهای پژوهشگاه فضایی کشور عملیاتی و کاربردی است. توان و قابلیت مهندسی موجود در بین پژوهشگران جوان پژوهشگاه، جسارت و اعتماد به نفس این مجموعه را برای ورود به حوزه های دیگر و توسعه بخش خدمات فضاپایه و گسترش سرریز فناوری حوزه فضایی افزایش داده است.

وی با اشاره به خدمات این پژوهشگاه در بحران سیل فروردین سال جاری، اظهار کرد: پژوهشگاه فضایی با بهره مندی از توان علمی، تجربه عملیاتی خود و با کاربرد سنجش از دور در حوزه فناوری فضایی توانست با ستاد مدیریت بحران همکاری داشته باشد که موجب صرفه جویی مالی برای کشور شده است: کوشش ما این است که پتانسیل فنی موجود در مجموعه، در فرآیند تصمیم سازی، تصمیم گیری و برنامه ریزی کلان بازویی مطمئن و کارآمد برای مدیران و مسئولان ارشد کشور باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 699

به "همکاری های دوجانبه پژوهشگاه فضایی و شرکت زیرساخت شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های دوجانبه پژوهشگاه فضایی و شرکت زیرساخت شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید