مصری: تبعیض برای حقوق کارگری برطرف گردد

به گزارش مجله دور زمین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعیضی که از نظر بسیاری از کارگران در معین دستمزد کارگران و کارمندان وجود دارد، گفت: تبعیض ها باید برای جامعه کارگری ریشه کن گردد.

مصری: تبعیض برای حقوق کارگری برطرف گردد

به گزارش خبرنگاران، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود بیان نمود: این حقوق حداقلی کارگران با چنین وضعیتی در تاریخ سابقه نداشته است. تنها دولت و کارفرمایان بر سر میزان این افزایش توافق کردند و نمایندگان کارگری آن را امضا نکردند. اما باز هم این افزایش ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: مجلس اعتبار 10 هزار میلیارد تومانی را برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داد اما یک ریال هم برای بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته نشد. این افراد مشکلاتی دارند و حقوق آنها پایین است.

عبدالرضا مصری در پاسخ به تذکر شفاهی حاجی دلیگانی اظهار کرد: تذکر شما نسبت به موضوع جامعه کارگری وارد است اما قانون مشخص این دستمزد را براساس رای در نظر دارد. اما به هر حال تبعیض ها باید ریشه کن گردد. در شرایط کنونی حداقل حقوق برای کارمندان دو میلیون و 800 هزار تومان مشخص می گردد اما برای قشر کارگر چه؟ در بودجه سالانه که برای صندوق های بازنشستگی اعتبار در نظر گرفته می گردد گویی تامین اجتماعی از یک کشور دیگر است و یک ریال هم به این صندوق داده نمی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1114

به "مصری: تبعیض برای حقوق کارگری برطرف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصری: تبعیض برای حقوق کارگری برطرف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید