آشنایی با مسائل و پستی بلندی های زندگی در کشور فنلاند

به گزارش مجله دور زمین، مانند همه کشورها، زندگی در فنلاند نیز مسائل خودش را دارد. برای زندگی در هر کشوری ضروری است تا مزایا و معایب زندگی در آن کشور را به دقت مورد آنالیز قرار داد. زمانی که شما تصمیم به مهاجرت می گیرید، یقینا باید موارد بسیار زیادی را مورد آنالیز قرار دهید. شرایط زندگی در هر کشور و منطقه ای با سایر کشور ها فرق دارد. به همین علت برترین کار این است که قبل از هر گونه اقدامی اطلاعات خود را در زمینه کشور مقصد افزایش دهید.

آشنایی با مسائل و پستی بلندی های زندگی در کشور فنلاند

فنلاند، کشوری عضو اتحادیه اروپا و شنگن است که در حوزه کشور های اسکاندیناوی قرار گرفته است. کشوری با آب و هوای سرد و سرزمین قهوه و بستنی.

کشور فنلاند حدودا پنج و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز آن هلینسکی است. در کشور فنلاند مردم به دو زبان رسمی فنلاندی و سوئدی صحبت می کنند و بیشتر مردم در شهر هلینسکی زندگی می کنند.

زندگی در این کشور با این که دارای مزایای بسیار زیادی است و می توان گفت زندگی در فنلاند از آرزوی خیلی از افراد در سراسر جهان است اما معایبی هم دارد که در این مقاله به آن می پردازیم. اگر شما تمایل دارید که به فنلاند مهاجرت کنید ضروری است تا به دقت تمام جزئیات را آنالیز نمایید.

با رزرو آنلاین تور فنلاند خبرنگاران سفری بی نظیر را به این کشور تجربه کنید.

هزینه های زندگی در فنلاند

یکی از مهم ترین مسائل زندگی در فنلاند هزینه های بالای زندگی در این کشور است. البته این مشکل برای کسانی پیش می آید که برای تحصیل در فنلاند این کشور را انتخاب می کنند، چرا که دانشجویان اجازه کار تمام وقت ندارند و نمی توانند هزینه های خود را با کار کردن پرداخت کنند.

شهریه دانشگاه های فنلاند نیز در سال 2020 سالانه بین 3000€ تا 18000€ (یورو) است که با توجه به رشته افراد متفاوت خواهد بود. هزینه زندگی در بعضی از شهرهای فنلاند به توضیح ذیل است:

البته بعد از تهیه خوراک، عمده ترین بخش تشکیل دهنده هزینه های زندگی در فنلاند مربوط به تهیه مسکن است. همان طور که در نمودار ذیل معین شده است بیش از 25% هزینه زندگی در فنلاند برای پرداخت اجاره مسکن اختصاص می یابد.

هزینه مسکن در فنلاند

اجاره مسکن در فنلاند بالا است، در جدول ذیل میانه نرخ اجاره ماهانه در این کشور طی سال 2020 بیان شده است:

هلینسکی گران ترین شهر در فنلاند است. هزینه های زندگی در فنلاند به حدی زیاد است که برای داشتن یک سبک زندگی میانه در این کشور برای هر نفر باید بیش از دو هزار یورو هزینه کنید. یک نکته بسیار مهم که نشان دهنده بالا بودن هزینه های زندگی در این کشور است، این مسئله است که هزینه های زندگی در فنلاند بیش از هشتاد درصد کشور های جهان است.

به همین علت باید قبل از اقدامات مهاجرتی به دقت شرایط زندگی در فنلاند را مورد آنالیز قرار دهید و به آنالیز دقیق هزینه های زندگی در این کشور بپردازید. هزنیه های زندگی در فنلاند شامل هزینه های مسکن، هزینه های حمل و نقل، هزینه های تحصیل، هزینه های خورد و خوراک و … است. گرچه حقوق دریافتی برای کار در فنلاند واقعاً زیاد است و به مراتب بیشتر از حقوق در انگلیس یا ایالات متحده است، اما پول اضافی که می گیرید عمدتا با اندازه هزینه ای که هر روز صرف زندگی در فنلاند می کنید متعادل می شود.

زمستان های سخت و طاقت فرسا

همان طور که اشاره کردیم فنلاند کشوری است که در اروپای شمالی قرار گرفته است. از این رو می توان گفت که از لحاظ آب و هوایی دارای ویژگی های خاصی است. در واقع زمستان های سخت در این کشور به عنوان یکی از معایب زندگی در فنلاند شمرده می شود. می توان بدترین زمستان ها را در فنلاند شمالی مشاهده نمود. اندازه درجه حرارت دما، در این منطقه تا منفی پنجاه درجه سانتی گراد هم می رسد.

در حقیقت، کل کشور دارای زمستان هایی بسیار سرد همراه با بارش شدید برف و حتی گاهی طوفان برف شناخته شده است. در این کشور نور چیزی نادر است و به عنوان چشم انداز ای مجذوب کننده دیده می شود. از این رو باید به این نکته توجه داشته باشید که زندگی در زمستان های سخت و طاقت فرسا خصوصا برای افرادی که با سرما دوستی ندارند، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. گاها زندگی در این اندازه سرما برای خود فنلاندی ها هم مشکل ساز می شود.

آلودگی هوای

علاوه بر سرمای هوا، نکته منفی دیگر در خصوص فنلاند آلودگی هوا در این کشور است. در واقع سالانه بین 1500 تا 2000 نفر در فنلاند به خاطر آلودگی هوا و بیماری های مرتبط با آن جان خود را از دست می دهند. البته فنلاند آلوده ترین کشور جهان نیست، به عنوان مثال چین بزرگ ترین فراوری کننده و استفاده کننده زغال سنگ است و هوای بسیار آلوده تری دارد.

مسائل زندگی و بازار کار

از سوی کسانی که تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا را ندارند سخت است اما؛ این به معنای کم بودن فرصت های شغلی در این کشور نیست. بلکه از آن جایی که فنلاند برخلاف کشوری مثل آلمان، اتریش و آفریقای جنوبی، ویزای جستجوی کار ندارد، تنها راه اخذ ویزای کاری مستقیم آن داشتن پیشنهاد شغلی است که طبق قوانین فنلاند اخذ آن سخت خواهد بود. چرا که کارفرمای فنلاندی علاوه بر داشتن مجوزهای لازم باید فرصت شغلی را ابتدائا چند ماه آگهی کند و در نهایت اثبات نماید کسی با ویژگی هایی که مدنظر وی است در فنلاند و سایر کشورهای اتحادیه اروپا وجود ندارد تا بتواند یک کارمند خارجی استخدام کند.

به همین علت است که تحصیل در فنلاند گزینه بهتری است زیرا به وجود فرصت های شغلی زیاد در این کشور در نهایت فرد می تواند استخدام شود و ویزای تحصیلی خود را بعد از فارغ التحصیلی به ویزای کاری تبدیل کند.

یادگیری زبان فنلاندی

یکی از مسائلی که عموما برای افراد زیادی که به تازگی مهاجرت به فنلاند را انتخاب نموده اند پیش می آید عدم یادگیری زبان فنلاندی است. گرچه در این کشور زبان انگلیسی هم به راحتی صحبت می شود. یک شکایت رایج از افرادی که زندگی در فنلاند را امتحان نموده اند این است که یادگیری زبان در آنجا سخت است.

در واقع این زبان برای مهاجران بسیار سخت است. اما همانطور که گفتیم اکثریت قریب به اتفاق افرادی که در فنلاند زندگی می کنند انگلیسی صحبت می کنند، بنابراین حتی اگر در فنلاند به عنوان مهاجر زندگی می کنید و کار می کنید، می توانید بدون یادگیری فنلاندی در این کشور زندگی نمایید.

مسائل زندگی فنلاند از جنبه اخذ ویزا

برعکس کشوری مثل آلمان یا کانادا، فنلاند اگرچه کم تر از 6 میلیون نفر جمعیت دارد، رویکرد مهاجرپذیرانه ای اتخاذ ننموده است. نتیجتا اخذ ویزای آن، چه کاری و چه تحصیلی، به سادگی کشورهای آلمان، کانادا، هلند، نروژ، سوئد و غیره نخواهد بود. با این وجود کم تر از نیم میلیون نفر خارجی در فنلاند ساکن هستند که معادل حدود 7% جمعیت می شود. البته مهاجرت به فنلاند برای کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا ساده است چرا که حتی برای کار کردن نیازی به اخذ مجوز کار (work permit) ندارند و بدون ویزا به فنلاند می روند و بلافاصله هم می توانند استخدام شوند.

افسردگی و اعتیاد به الکل در فنلاند

با خواندن اعدادی درباره هزینه زندگی در فنلاند و بعلاوه شنیدن زمستان های طولانی و تاریک و وحشیانه، شاید تعجب آور نباشد که افسردگی و اعتیاد به الکل موضوعات دائمی فنلاند هستند. در واقع به علت وجود سرمای شدید در فنلاند، مردم تمایل دارند که بیشتر در خانه های خود بمانند.

از این رو اندازه معاشرت در فصل زمستان به شدت کاهش می یابد و تمایل مردم به معاشرت در این فصل شدیدا کم می شود. همین مسئله باعث می شود که زندگی در فنلاند همراه با نوع خاصی از افسردگی باشد. این مسئله خصوصا برای افرادی که به این کشور به تازگی مهاجرت نموده باشند می تواند مشکل ساز باشد. از این رو باید به این مسئله دقت بسیار زیادی شود و رابطه این نوع زندگی با اندازه سرمای موجود آنالیز شود.

دریافت مالیات های زیاد در فنلاند

یکی از مسائلی که در فنلاند دیده می شود و عموما گریبانگیر افراد خارجی هم می شود، مسائل مربوط به ارائه مالیات ها در این کشور است. با توجه به اهمیت مالیات به جهت زندگی در فنلاند و اخذ اقامت فنلاند یا تابعیت فنلاند باید به این مسئله با دقت زیاد توجه کنید. به نظر می رسد زندگی در فنلاند در مواردی که صحبت از مالیات های دولت می شود سخت و چالش بر انگیز خواهد بود.

مالیات بر عایدی در فنلاند به اندازه سرسام آور سی و یک و هفتاد و پنج صدم درصد است. در کنار این اندازه مالیات سنگین، مردم بعلاوه باید سهم بیمه اجتماعی و مالیات پخش عمومی را پرداخت کنند. فنلاندی ها از حقوق، حقوق بازنشستگی، عایدی سرمایه حاصل از سرمایه گذاری و مزایای اجتماعی خود مالیات پرداخت می کنند. در واقع کلیه عایدی کسب شده مردم مشمول مالیات ملی، مالیات شهرداری و مالیات کلیسا است. با این وجود اعتقاد بر این است که به علت این نرخ مالیات بالا، دولت قادر به ارائه خدمات بهداشتی جهانی در فنلاند است.

این معایب و مسائلی که گفته شد از مزایا و ویژگی های خوب این کشور

کم نمی کند. فنلاند از کشور های مرفه در جهان است، این کشور عملا کشوری بدون فساد است و یکی از برترین موارد در خصوص فنلاند توجه به حرفه معلمی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2470

به "آشنایی با مسائل و پستی بلندی های زندگی در کشور فنلاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مسائل و پستی بلندی های زندگی در کشور فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید