توصیه های میشل نول برای عرضه فیلم

به گزارش مجله دور زمین، تهران (پانا) - در آخرین کارگاه انتقال تجربه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت، میشل نول تهیه کننده فرانسوی درباره توزیع فیلم و شرکت در جشنواره ها صحبت کرد.

توصیه های میشل نول برای عرضه فیلم

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز توسعه سینمای مستند و تجربی، کارگاه میشل نول، باعنوان راهبردهای پخش جشنواره ای امروز چهارشنبه 24 آذرماه برگزار گردید. نول کارگردان و تهیه نماینده تلویزیونی فرانسوی است. این تهیه نماینده و کارگردان برنامه های تلویزیونی شبکه تلویزیونی مستقلی نیز دارد. اجرای این کارگاه را سونیا سرلک برعهده داشت.

نول در ابتدا گفت: وقتی راجع به ابزار صحبت می کنیم باید بین چند نکته تمایز قائل شویم. مساله اول عناصر محتوایی است. دوم عنصر تصویری است و درنهایت تریلر یا نسخه کوتاه فیلم است که باید علاقه مخاطب نسبت به فیلم شما را برانگیزد. در بخش محتوایی به یک سیناپس کوتاه احتیاج دارید. این کار خیلی ضروری است چون هیچ کس متن های بلند را نمی خواند.

او ادامه داد: افرادی که راجع به فیلم ها تصمیم می گیرند صدها فیلم دارند که باید آنالیز نمایند. بنابراین مطمئن شوید که یک سیناپس کوتاه یک پاراگرافی تهیه کنید. می توانید یک سیناپس طولانی بین 3 تا پنج پاراگراف هم داشته باشید و باید در یک خط شرح دهید که فیلم شما درباره چیست و پیدا کردن چنین محتوایی می تواند بسیار سخت باشد. آن هم وقتی شما در قامت کارگردان اثر ایستاده باشید.

نول بیان نمود: باید یک یادداشت در فایلی مجزا داشته باشید که نشان دهد هدف شما از ساخت فیلم چه بوده است. آخرین توصیه هم این است که اطلاعاتی درباره فیلمبرداری، بودجه آن و مواردی که نشان دهد فیلم یک پیشنهاد خاص است بسیار یاری خواهد نمود

او ادامه داد: ابزار دیگر برای جشنواره ها این است که مجموعه ای از عکس داشته باشید. منظورم فقط پوستر نیست که البته آن هم مهم است. یک مجموعه پنج تایی از عکس های عالی انتخاب کنید که عکس هایی مجذوب کننده و متقاعدنماینده باشد. . حتی اگر قهرمان اصلی شما الزاما در عکس ها نیست، هر عکس باید یک داستان کوتاه داشته باشد. بنابراین این عکس ها ابزاری برای جشنواره هستند.

نول گفت: بعد از آن نوبت به تریلر می رسد. تریلر ابزاری است که از طریق آن برنامه ریزان احتمالی فستیوال شما را کشف خواهند کرد. آن ها بر اساس تریلر تصمیم نخواهند گرفت اما بعد از این که تریلر را دیدند تصمیم خواهند گرفت که آیا قصد تماشای فیلم شما را دارند و یا خیر.

او در بخش دیگری از نشست گفت: از آن جایی که صدها فیلم وجود دارد که باید ببینند تریلر را به عنوان ابزاری برای انتخاب فیلم هایی که قرار است ببینند، استفاده می نمایند، ممکن است بخواهید اطلاعات بیشتری در آن بگنجانید اما این کار به شما یاریی نخواهد نمود. در این تریلر مهم است که سکانس های دیدنی، تاثیرگذار، تحریک نماینده و یا متقاعدنماینده را تا آن جایی که ممکن است کوتاه انتخاب کنید. باید بدانیم تریلر یک فیلم کوتاه مجزا است.

این کارگردان بیان نمود: یک رزومه از فیلم شما نیست، بلکه یک فیلم کوتاه مجزا است که ضروری است آغاز، ادامه و سرانجام داشته باشد. ممکن است احتیاج به موسیقی خاصی داشته باشد که با تریلر و ریتم آن همخوانی داشته باشد. هرچه قدر به اهمیت تریلر و یک تریلر خوب تاکید کنم باز هم کم است. برای انجام این مهم از تدویتگرتان نیز می توانید یاری بگیرید.

در چه جشنواره هایی ثبت نام کنیم؟

نول در این بخش از کارگاهش گفت: ما معمولا این ایده آل را در سر داریم که جشنواره ها را به سه درجه یک و و و سه طبقه بندی می کنیم. در خصوص جشنواره های درجه یک منظورمان جشنواره های بزرگ است که در راس قرار دارند. مثل جشنواره های برلین، کن، ونیز و تورنتو. بزرگترین جشنواره ها که افراد حرفه ای بسیار زیادی را جذب می نمایند، البته مخاطبان بسیاری را نیز جذب می نمایند.

او گفت: اما از آن جایی که شما می خواهید وارد بازار بین المللی شوید به بخش صنعت جشنواره ها علاقه دارید. اینجا جایی است که برنامه ریزان، خریداران و توزیع نمایندگان برای نمایش ها حضور دارند. اگر بار اول است که فیلم می سازید یا اگر سابقه محدودی دارید، به یک جشنواره درجه یک فیلم نفرستید. زیرا شانس این که پذیرفته شوید یک در میلیون است. در جشنواره های درجه بالا به سابقه شما نگاه خواهند کرد. سعی کنید در جشنواره های درجه دو و سه شرکت کنید.

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم سینماحقیقت به دبیری محمد حمیدی مقدم پنجشنبه 25 آذرماه با معرفی برگزیدگان به کار خود سرانجام می دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2226

به "توصیه های میشل نول برای عرضه فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های میشل نول برای عرضه فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید