مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی از چه زمانی شروع می گردد؟

به گزارش مجله دور زمین، اقتصاد نیوز: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اطلاع داد که پایش اطلاعات 240 هزار نفر از ثبت نام کنندگان در سامانه مسکن ملی بیش از 45 روز طول می کشد و بر این اساس مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی نیمه دوم بهمن ماه انجام می گردد.

مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی از چه زمانی شروع می گردد؟

جهت دریافت خدمات اجرای طراحی بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ محمود محمودزاده روز یکشنبه، گفت: نتیجه پایش نخستین مرحله از ثبت نام متقاضیان مسکن ملی تا نیمه بهمن ماه مشخص می گردد و بعد از این مرحله ظرفیت های جدید در استان های کشور اعلام خواهد شد.

وی اطلاع داد که از سرانجام مرحله اول ثبت نام متقاضیان مسکن ملی که 30 آذرماه به سرانجام رسید شناسایی و ارزیابی ثبت نام نمایندگان شروع شده است و حتی آنالیز فرم ج به عنوان مهمترین و اولین بند آنالیز شرایط متقاضیان سرانجام یافته است.

محمودزاده اطلاع داد که از نیمه بهمن ماه نام نویسی مجدد مسکن ملی در استانهای کشور شروع خواهد شد و کسانی که نتوانستد در مرحله اول در سامانه مسکن ملی ثبت نام نمایند آماده درج اطلاعات خود باشند.

معاون وزیر راه با بیان اینکه تعداد ثبت نام نمایندگان در استان های مختلف نشان می دهد که در بعضی استان ها احتیاج به مسکن بیش از ظرفیت مشخص شده است، گفت: در مرحله اول مسکن ملی در 31 استان و 538 شهر ثبت نام داشتیم که در بسیاری از شهرها در همان ساعت های اولیه ظرفیت تکمیل شد.

وی با اعلام اینکه پیش بینی می کنیم بیش از 40 درصد از ثبت نام نمایندگان در مرحله نخست به دلیل قرمز بودن فرم ج ، حذف شوند، گفت: بر این اساس با ظرفیت های جدید ایجاد شده در مرحله دوم ثبت نام می توانیم واجدین شرایط بیشتری را برای ساخت مسکن در بر بگیریم.

وزارت راه و شهرسازی اکنون در مرحله پایش اطلاعات 240 هزار نفری است که در سامانه مسکن ملی ثبت نام کردند و بعد از پایش اطلاعات یا زمین در اختیار متقاضیان گذاشته می گردد و یا ثبت نام نمایندگان به شرکت های انبوه ساز معرفی می شوند تا با عقد قرارداد با این شرکت ها برای آنها خانه ساخته گردد.

شرایط ثبت نام مسکن ملی

متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه 84 به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

شرط دیگر متاهل یا سرپرست خانوار بودن است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن می توانند در این طرح نام نویسی نمایند.

داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است.

سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی و تسهیلات معوقه، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده گذاری حداقل 30 درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 816

به "مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی از چه زمانی شروع می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی از چه زمانی شروع می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید