گردشگری مسئولانه در کوشش برای کاهش اثرات منفی گردشگری است

به گزارش مجله دور زمین، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، گردشگری مسئولانه در کوشش برای کاهش اثرات منفی گردشگری است.

گردشگری مسئولانه در کوشش برای کاهش اثرات منفی گردشگری است

در سراسر دنیا، 44 کشور برای حداقل 15 درصد از نیروی کار و فراوری ناخالص ملی خود به جهانگردی متکی هستند. بسیاری از این کشورها، جزیره ای یا کشورهایی هستند که اقتصاد یا بخش تجاری بسیار پیشرفته ای ندارند. همانطور که آژانس سازمان ملل متحد، سازمان دنیای جهانگردی می گوید، افزایش جهانگردی می تواند اقتصاد محلی، بحث فرهنگی و فرصت های شغلی کشورهای در حال توسعه را تقویت کند. با این حال، اگر کشورهای در حال توسعه صرفاً به بخش جهانگردی وابسته باشند و توسعه زیرساخت ها و سایر خدمات ضروری را کنار بگذارند، مضرات جهانگردی می تواند بیشتر از مزایای آن باشد.

مزایا

براساس مقاله جهانگردی مسئولانه در کوشش برای کاهش اثرات منفی جهانگردی است باید بدانید که برای کشورهای در حال توسعه، مزایای جهانگردی عمدتاً پولی است. یک صنعت جهانگردی در مقیاس بزرگ مانع از کار کردن مشاغل بزرگتر و مضرتر می گردد. شرکت های کوچک توریستی که بر روی این صنعت کار و تحقیق می نمایند، شرکت های بزرگ سرمایه دار را از آلوده کردن هوا یا اصالت بخشیدن به خانه های مردم باز می دارند.

صنعت جهانگردی منطقه ها مختلف سفر را در بر می گیرد که به اکثریت جمعیت یک کشور اجازه می دهد تا به کار مشغول شوند. این مکان های استخدامی شامل هتل ها، آژانس های کرایه اتومبیل، رستوران ها، شرکت های تور، فروشگاه های سوغات و فروشگاه های تجهیزات و غیره است.

سود حاصل از جهانگردی را میتوان برای زیرساخت های بهتر، آموزش، تأمین بودجه کوشش های حفاظتی و ایجاد راه های مسئولانه تر برای گردش در کشور سرمایه گذاری کرد. بدون جهانگردی، بسیاری از کشورها سطح دسترسی به آموزش و زیرساخت ها را نداشتند. علاوه بر این، جهانگردی به میزبانان و بازدیدنمایندگان اجازه می دهد تا فرهنگ های خود را به اشتراک بگذارند و با گروه های مختلف مردم دیدار نمایند. به وسیله تعاملات محترمانه می توان به دید وسیع تری از دنیا از طرف هر دو طرف دست یافت. با سرمایه گذاری مجدد پول به دست آمده در کشور، جهانگردی و جاذبه های آن می توانند رشد نمایند و چرخه مثبتی برای کشور ایجاد نمایند.

معایب

با روشی که صنعت جهانگردی در حال حاضر اداره می گردد، ممکن است معایب جهانگردی تا حد زیادی از مزایای آن در یک کشور بیشتر باشد. اولین عاملی که باید در نظر گرفته گردد آسیب های زیست محیطی است. وقتی کشوری دارای جاذبه جهانگردی بالایی باشد، تعداد افرادی که یک فضا را اشغال می نمایند به شدت افزایش می یابد. در نتیجه انتشار گازهای مونوکسید کربن می تواند به علت تأثیر استفاده از هواپیما و خودرو بر محیط زیست کشور افزایش یابد. بسیاری از کشورها با ویرانه های باستانی یا جاذبه های طبیعی نیز در خطر تخریب یا فرسایش با ترافیک قابل توجه و تعامل انسانی هستند. علاوه بر این، گیاهان و جانوران می توانند در منطقه ها کاهش یابند یا الگوهای رشد و مهاجرت خود را در هنگام سرریز شدن انسانها تغییر دهند. تردد پا و لمس مداوم نیز می تواند به آرامی پایداری سازه های باستانی را کاهش دهد.

یکی از مزیت هایی که به اشتراک گذاری فرهنگ ها نقض می گردد. در حالی که این یک تعامل عالی از باورها و آداب و رسوم است، می تواند برای فرهنگ کشور میزبان مخرب باشد. یکی از راههایی که میتوان به فرهنگ ها بی احترامی کرد، تجاری سازی فرهنگ کشورهاست. هنگامی که جهانگردی رونق می گیرد، صنایع بزرگ به فروش می رسند و نمادهای فرهنگ ها یا لباس های سنتی را به فروش می رسانند و به باورهای بومی کشورها بی احترامی می نمایند و می توانند برای مردم ساکن آنجا مضر باشند. علاوه بر این، رفتار ضعیف جهانگردانی که به قوانین رفتاری گفته می گردد یا ناگفته به مردم بومی بی احترامی می نمایند و یا اعتقادات مقدسی را که در داخل کشور وجود دارد، تضعیف می نماید.

بعلاوه، برای بسیاری از کشورها، جهانگردی یک اتفاق فصلی است. برای افرادی که در صنعت جهانگردی کار می نمایند، شغل آنها فقط برای چند ماه قابل دوام است و پس از انتها فصل، بسیاری از آنها بدون عایدی می مانند. بسیاری از این مشاغل نیز فاقد مزایایی هستند که مشاغل دیگر بخش ها ارائه می نمایند. کارگران جهانگردی اغلب بدون بیمه یا مستمری هستند. ناگفته نماند که کسب و کارهای خارجی تمایل دارند از شرکت های حاضر در این کشورها پیشی بگیرند و کسب و کارهای کوچک را مجبور به تعطیلی نمایند. در نتیجه، کسب و کارهای خارجی اکثریت سود حاصل از جهانگردی را حفظ می نمایند، در حالی که کسب و کارهای محلی عایدی خود را از دست می دهند و اینموضوع به مشاغل کوچک و اقتصادهای محلی آسیب می زند.

همانطور که قبلاً گفته شد، سود حاصل از جهانگردی اغلب مجدداً در صنعت سرمایه گذاری می گردد. با این حال، با توسعه زیرساخت های نابرابر، صنعت جهانگردی می تواند بطور ناخواسته خود را بدون یاری به سایر بخش های حیاتی کشور حفظ کند. به این ترتیب، بسیاری از کشورها در نهایت به ایجاد نقاط داغ جهانگردی می پردازند در حالی که بقیه کشور آسیب می بینند. در این کشورها، شکاف های اجتماعی-مالی قابل مشاهده ای بین افراد ثروتمند و فقیر وجود دارد. تمرکز عمدتاً بر صنعت جهانگردی و مکان های مجذوب کننده، جوامع محروم را در معرض خطر بی ثباتی مالی قرار می دهد.

علاوه بر این، کشورهایی که صرفاً در جهانگردی سرمایه گذاری می نمایند، در برابر سقوط سریع مالی آسیب پذیر هستند، زیرا بخش های کاری آنها به طور ناموزون متعادل هستند. اگر یک بلای طبیعی، ناآرامی سیاسی یا همه گیری بی سابقه رخ دهد، این کشور عایدی هنگفتی را از دست می دهد و باعث رکود مالی می گردد که بعضی از کشورها ممکن است بطور قابل توجهی برای پس زدن از آن کوشش نمایند.

راههای سفر با احترام

مهمترین قدم برای یک جهانگرد محترم، این است که یک جهانگرد تحصیل نموده باشید. درک و احترام به فرهنگ و مردم کشور امری حیاتی است. با تضعیف نکردن فرهنگ و باورهای کشورهای جهانگردی، مردمی که در آنجا زندگی می نمایند استقبال بیشتری از جهانگردان خواهند داشت و فرهنگ ها می توانند بدون ترس از تجاری سازی شکوفا شوند.

آگاهی از محیط زیست نیز برای بقای این کشورها مهم است. احترام به زمین و بناهای یک کشور زیبایی کشورها را حفظ می نماید و زمین را تمیز و آماده برای توسعه بیشتر نگه می دارد. بسیاری از کشورها از نظر زیست محیطی تحت فشار هستند، بنابراین کاهش آلودگی یا ردپای کربن شما در یک کشور خارجی می تواند به کاهش فشار یاری کند.

حمایت از کسب و کارهای کوچک و محلی موجود در این کشورها می تواند به اشتغال جوامع محلی و حمایت از اقتصاد کلی یاری کند. با رشد کسب وکارهای محلی، افراد بیشتری فرصت اشتغال در خارج از بخش جهانگردی را خواهند داشت و اقتصاد می تواند در درون خود رشد کند.

با آموختن مزایا و معایب جهانگردی و اینکه چگونه میتوان شیوه سفر را بهبود بخشید، صنعت جهانگردی می تواند به سمت بهتر شدن تغییر کند و از کشورهایی که میزبان مردم از سراسر دنیا هستند حمایت کند.

سفر مسئولانه کار عجیب و سخت نیست. تنها با رعایت چند مورد می توانید، سفری سبز داشته باشید. سفرهای مسئولانه یاری می نماید دید شما نسبت به دنیای جامعه میزبان تغییر کند.

منبع: همگردی
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2170

به "گردشگری مسئولانه در کوشش برای کاهش اثرات منفی گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری مسئولانه در کوشش برای کاهش اثرات منفی گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید