سازمان ملل خواهان به صفر رسیدن انتشار دی اکسید کربن تا سال 2040

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، پیش از این سال 2050، به عنوان سال به صفر رساندن انتشار گاز دی اکسید کربن اعلام شده بود. ولی سازمان ملل از کشورهای ثروتمند خواسته رسیدن به این هدف را ده سال به جلو بیندازند.

سازمان ملل خواهان به صفر رسیدن انتشار دی اکسید کربن تا سال 2040

دبیرکل سازمان ملل متحد این تحول را به منظور خنثی کردن بمب ساعتی اقلیمی ضروری توصیف نموده است. گوترش با ارائه گزارشی از سوی هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی در خصوص تأثیرات و مسیر گرمایش دنیای، ارزیابی صریحی از چالش موجود برای جلوگیری از شکل گیری یک فاجعه آب و هوایی ارائه کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی ویدئویی در این مورد گفت: بشریت روی یک لایه یخ نازک قرار گرفته است و این یخ به سرعت در حال ذوب شدن است.

گوترش گفت: دنیا هنوز فرصت دارد تا میانگین افزایش دما را به 1.5 درجه سانتیگراد در مقایسه با دوران پیش از صنعتی شدن محدود کند، اما این مستلزم جهش سریع و کوانتومی در اقدامات آب و هوایی به وسیله همه کشورها در همه بخش ها است.

گوترش اذعان کرد: کشورهای مختلف سطوح مختلفی از مسئولیت و توانایی برای تغییر مسیر دارند و کشورهای ثروتمند باید متعهد به صفر کردن فراوری و انتشار گاز دی اکسید کربن تا سال 2040 باشند. این محدودیتی است که همه کشورها باید در پی رعایت آن باشند.

در حال حاضر، بیشتر کشورهای ثروتمند سال 2050 را برای به صفر رساندن انتشار گاز دی اکسید کربن معین نموده اند، اما بعضی، مانند فنلاند (2035)، یا آلمان و سوئد (2045) جاه طلب تر هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 فروردین 1402 بروزرسانی: 1 فروردین 1402 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2374

به "سازمان ملل خواهان به صفر رسیدن انتشار دی اکسید کربن تا سال 2040" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواهان به صفر رسیدن انتشار دی اکسید کربن تا سال 2040"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید