محبوب ترین نام های پسرانه و دخترانه در اروپا چه هستند؟

به گزارش مجله دور زمین، دفاتر آماری و سازمان های ثبت احوال بسیاری از کشور های عضو اتحادیه اروپا هرساله فهرستی از پرطرفدارترین نام های انتخاب شده برای نوزادان را منتشر می نمایند.

محبوب ترین نام های پسرانه و دخترانه در اروپا چه هستند؟

به گزارش یورونیوز، نام هایی که بر روی نوزادان گذاشته می گردد، چه ریشه در سنت ها داشته باشد و چه تابعی از مد روز باشد، نمایانگر سلیقه عمومی در زمانه های مختلف به حساب می آیند و می توان از روی آن ها ذائقه فرهنگ عمومی در کشور ها را تشخیص داد.

بخش فرهنگی یورونیوز کوشش نموده است تا با استفاده از اطلاعات رسمی و منتشره به وسیله موسسات آماری، پرهوادارترین نام ها در سال 2021 در اتحادیه اروپا و در هر کشور را نشان دهد.

در کشور های عضو اتحادیه اروپا (و همینطور نروژ، سوئیس، انگلستان و ولز) در سال 2021 پرهوادارترین نام پسرانه نوآ (یا همان نوح) بوده است.

این نام در هفت کشور تقریبا همسایه (یعنی آلمان، بلژیک، هلند، سوئد، سوئیس، انگلیس و ولز) در صدر محبوب ترین نام ها ایستاده است.

در جمهوری چک، نروژ و اسلواکی نام جاکوب و در یونان و بلغارستان نام جُرج (با اسامی محلی گئورگی و جورجیوس) بیشترین هوادار را در میان نام پسران داشته اند.

پرهوادارترین نام دخترانه در کشور های عضو اتحادیه اروپا (شامل 27 کشور به علاوه نروژ، سوئیس، انگلستان و ولز) در سال 2021 به لحاظ تعداد ماریا بوده است.

شهروندان بلغارستان، قبرس، فنلاند، پرتغال و یونان بیش از هر کشور دیگری این نام را برای بچه ها دخترانشان انتخاب نموده اند.

در رومانی نیز یک نام ترکیبی با همین نام یعنی آنا-ماریا رتبه نخست پرهوادارترین ها را به خود اختصاص داده است. در لوکزامبورگ، مالت، هلند و اسلواکی نام اِما محبوب ترین نام دخترانه بوده و در سه کشور کرواسی، استونی و سوئیس میا بیشترین هوادار را داشته است.

در لتونی و لیتوانی نام سوفیا را در بالای فهرست نام های دختران می بینیم. در مسکو روسیه نیز شرایط به همین منوال بوده، در حالی که در نام الکساندر برای پسران به جز سال 2012، محبوب ترین نام پسرانه روسی در 30 سال گذشته بوده است.

کارشناسان می گویند سخت بتوان فراوانی نامی را که بیشترین تعداد نوزادان با آن نامگذاری شده اند، معین کرد چرا که موسسات ملی آماری داده های یکسانی در اختیار نمی گذارند. برای مثال اداره ثبت احوال بلژیک 1600 نام پرهوادار سال گذشته را اعلام نموده است، در حالی که یونان تنها 5 نام برتر (آن هم بدون تعداد موالید) را منتشر نموده است.

مسئله دیگر تغییر املای نام های یکسان از یک کشور به کشور دیگر است (و این حتی شامل داخل خود یک کشور نیز می گردد). برای مثال نام های الکساندر با انواع املایی مختلفی نظیر Alexander, Aleksander, Alexender و یا ینامین به گونه های Jasmine, Yasmina, Jasmin و Yasmeen نوشته می شوند.

با این حال بخش فرهنگی یورونیوز املای تمامی نام های یکسان را گردآوری کرد و تعداد دفعاتی که آن ها در فهرست ها ظاهر شده بودند را شمارش کرد تا معین کند پرتکرارترین نام ها در اروپا کدامند.

بنابر این فهرست، رایج ترین نام های پسرانه در اروپا به لحاظ فراوانی به ترتیب زیر هستند:

لوکاس، الکساندر، الیور، محمد، نوح، الیاس، ماتئو، گابریل، دانیل، لیام، بنجامین، رایان، مارتین، دیوید، لئو، آدام، تئودور و ویکتور.

رایج ترین نام های دخترانه در اروپا نیز به لحاظ فراوانی به ترتیب زیر هستند:

سوفیا، هانا، ماریا، ایزابلا، آملیا، ینامینا، اما، امیلی، سارا، الیزابت.

در بعضی از کشور ها نام های ترکیبی نیز مانند الین آنتوانت، بیلی لو یا دانیل ریموند وجود دارند. با این حال حضور نام های مرکب هنوز در بیشتر فهرست های اسامی پرهوادار به جز جمهوری چک نادر هستند.

بعلاوه آن دسته از اسامی که به صورت همزمان برای پسر و دختر استفاده می شوند، کمتر در فهرست اسامی برتر سی کشور عضو اتحادیه اروپا حضور دارند. برای مثال 6 نام مشترک در جمهوری چک (الکس، ادا، میکالا، میشل، نیکول، شنل)، پنج نام در آلمان (الیا، ایسا، جان، میکا، تونی)، دو نام در فرانسه (کامیل و شارلی) و یک مورد در لهستان (ایلیا) وجود دارد.

این نکته نیز قابل توجه است که در میان کشور های مورد آنالیز، هلند بیشتر از همه به نام های کوتاه علاقه دارد (چهار حرف برای پسران، پنج حرف برای دختران)، در حالی که یونان، ایتالیا و قبرس نام های بلند را ترجیح می دهند (هشت یا هفت حرف برای پسران، شش یا هفت حرف برای دختران).

منبع: فرارو
انتشار: 26 اسفند 1401 بروزرسانی: 26 اسفند 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2372

به "محبوب ترین نام های پسرانه و دخترانه در اروپا چه هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین نام های پسرانه و دخترانه در اروپا چه هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید