جزئیات استفاده از سند اراضی برای ضمانت بانکی

به گزارش مجله دور زمین، معاون اعتباری بانک کشاورزی گفت: بانک کشاورزی، سند منگوله دار، اراضی زراعی شش دانگ و مشاعی را به عنوان تضمین قبول می نماید.

جزئیات استفاده از سند اراضی برای ضمانت بانکی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، جلالیان معاون اعتباری بانک کشاورزی در مورد ارائه وثیقه زمین کشاورزی به بانک ها اظهار کرد: پیشتر میان سازمان ثبت اسناد و اراضی کشور مقرر شده بود که تا انتها سال 98 تمامی بانک ها و دفترخانه ها اسناد زمین های کشاورزی را برای هر گونه رهن قبول نمایند.

او اضافه نمود: از ابتدای سال 99 و همزمان با منقضی شدن این توافق نامه میان سازمان ثبت اسناد و اراضی کشور، دفترخانه های مختلف از پذیرفتن اسناد زمین کشاورزی و غیر شهری معذور شدند، حتی نامه نگاری های مختلفی به سازمان های ذی ربط شد تا این موضوع برای کشاورزان بر طرف گردد.

معاون اعتباری بانک کشاورزی بیان نمود: در حال حاضر دفترخانه ها هیچ یک از اسناد مشاعی که نقشه UTM ندارند را نمی پذیرند و باید در این خصوص سازمان ثبت اسناد ابلاغیه جدید صادر کند.

جلالیان ادامه داد: در صورتی که پذیرش تمامی اسناد از جمله شهری، کشاورزی، شش دانگ و مشاعی به وسیله دفترخانه ها انجام گیرد، بانک کشاورزی نیز هیچ مسئله ای در مورد اسناد کشاورزی نخواهد داشت و آن ها را برای رهن گذاشتن، به دفترخانه ها ارائه می دهد.

او توضیح داد: تا به امروز مکاتبه های متعددی با سازمان های مختلف به خصوص ثبت اسناد کشور داشته ایم، اما تا این جای کار هیچ تصمیمی برای این مسئله گرفته نشده و هیچ راه حلی هم جلوی راه بانک کشاورزی نمی گذارند.

معاون اعتباری بانک کشاورزی در انتها ابراز کرد: کشاورزان برای خرید ابزار آلات خود به وام های بانکی احتیاج دارند و در غیر این صورت ممکن است، تولیدشان کاهش پیدا کند، با این وجود باید هرچه سریعتر تدبیری برای این موضوع اندیشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1544

به "جزئیات استفاده از سند اراضی برای ضمانت بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات استفاده از سند اراضی برای ضمانت بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید