تور ارزان مالزی: معرفی فرودگاه بین المللی پنانگ

به گزارش مجله دور زمین، آشنایی با فرودگاه بین المللی پنانگ مالزی

از آن جایی که کشور مالزی مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران جهان و مخصوصا ایرانیان است، اگر به مالزی سفر نموده باشید و یا سفری در آینده داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که با فرودگاه بین المللی پنانگ بایان لپاس(Penang Bayan Lepas)، آشنا شوید. پنانگ بایان یکی از فرودگاه های بزرگ و مجهز کشور مالزی محسوب می شود. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشد تا به اتفاق هم فرودگاه پنانگ را به اتفاق هم آنالیز کنیم.

تور ارزان مالزی: معرفی فرودگاه بین المللی پنانگ

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

اطلاعات و تاریخچه فرودگاه پنانگ

در سال 1935 در استان پنانگ، این فرودگاه بین المللی ساخته و افتتاح شد. فرودگاه پنانگ نزدیک به 1 قرن است که سر پا است و شاید به همین خاطر بتوان گفت که قدیمی ترین فرودگاه کشور مالزی، فرودگاه پنانگ است. البته در طی سال های مختلف این فرودگاه همیشه مورد بازسازی و بازسازی نهاده شده است. آخرین باری که فرودگاه پنانگ مورد بازسازی نهاده شد بین سال های 2009 تا 2013 بوده است. این بازسازی ها تنها شامل بازسازی نیست بلکه توسعه و نوسازی را هم در بر می گیرد. به طور مثال، بازسازی اخیری که در خط بالاتر از آن صحبت کردیم به منظور ارائه خدمات و امکانت بیشتر به مسافران صورت گرفته است. اگر بخواهیم از نظر رفت و آمد فرودگاه پنانگ را با دیگر فرودگاه های کشور مالزی مقایسه کنیم، این فرودگاه در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت. بر اساس آخرین آماری که از نظر جا به جایی از این فرودگاه منتشر شده است، سالانه بیش از 6 میلیون مسافر در این فرودگاه جا به جا می شوند.

از بسیاری از مقصدهای مهم قاره آسیا به این فرودگاه پرواز می نمایند و البته عکس این موضوع هم برای پرواز هایی که از این فرودگاه بلند می گردد نیز وجود دارد. فرودگاه بین المللی پنانگ قطب اصلی خطوط هوایی همچون: ایر آسیا(AirAsia)، فیرفلای(Firefly)، مالزیا ایر(Malaysia Air)، ماس کارگو(MASkargo) و مالیندو ایر(Malindo Air) است. این نکته قابل ذکر است که فعلا در حال حاضر پروازی بین ایران و فرودگاه پنانگ وجود ندارد.

نام فرودگاه بین المللی پنانگ: Penang Bayan Lepas

کد یاتا: PEN

کد ایکائو: WMKP

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی پنانگ: www.penangairport.com

اطلاعات کلی فرودگاه بین المللی پنانگ

نوع فرودگاه: همگانی

فاصله تا مرکز شهر: 16 کیلومتر

فاصله تا تهران: 5982 کیلومتر

فاصله زمانی تا تهران: 8 ساعت

ارتفاع از سطح دریا: 3 متر

ترمینال:1 ترمینال

ترمینال های فرودگاه بین المللی پنانگ

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم فرودگاه پنانگ جز فرودگاه های بزرگ کشور مالزی به شمار میرود و از این حیث در رده سوم قرار می گیرد اما با این حال نسبت به دیگر فرودگاه های شهر های مرکزی کوچک تر است. به همین خاطر این فرودگاه تنها یک ترمینال دارد که همه امور پرواز های داخلی و بین الملل از همین ترمینال صورت می پذیرد. این پایانه از 2 طبقه مجزا تشکیل شده است که هر کدام مختص به پرواز های مختلف است. در طبقه همکف، پرواز های ورودی و در طبقه بالا پروازهای خروجی انجام می شوند. البته در همین ترمینال خدمات مختلفی برای مسافران و افرادی که در آن حضور دارند وجود دارد که در ادامه به معرفی آنان نیز می پردازیم.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی پنانگ

تاکسی: اگر بخواهید از تاکسی بهره ببرید، نسبت به دیگر وسایل نقلیه موجود در فرودگاه، همچون دیگر نقاط جهان باید هزینه ای بیشتر را متقبل شوید. از فرودگاه تا شهر از طریق تاکسی هایی که در کنار درب ورودی فرودگاه نهاده شده اند، 25 دقیقه فاصله زمانی وجود دارد.

اتوبوس: برای این که مسافران فرودگاه بین المللی پنانگ در آسایش باشند، شرکت اتوبوس رانی رپید پنانگ با استفرار 5 خط اختصاصی فقط برای فرودگاه پنانگ، اسباب راحتی مسافران را فراهم نموده است. ساعت کاری این اتوبوس ها از ساعت 6:30 صبح تا ساعت 23 قبل از نیمه شب است. زمان حرکت اتوبوس ها از پایانه های فرودگاه هر 30 دقیقه یک بار است. هزینه استفاده از این اتوبوس ها بسیار کمتر از نرخ کرایه دیگر وسایل نقلیه است.

امکانات فرودگاه بین المللی پنانگ

در فرودگاه بین المللی پنانگ برای مسافران امکانات زیادی تعبیه شده است. تقریبا می توان با اطمینان گفت که این فرودگاه به دور از وظیفه اصلی که در صنعت هواپیمایی دارد خود می تواند یک مرکز تفریحی نیز محسوب گردد. با این حال ما در ادامه برای شما کارهایی که می توانید در این فرودگاه و یا اطرافش را انجام دهید و بعلاوه امکاناتش را برای شما به تفصیل بیان می کنیم.

  • در تنها ترمینالی که در فرودگاه پنانگ واقع شده است شما می توانید از خدمات و امکانات این ترمینال همچون: کافه های مختلف، رستوران، خدمات بانکی، صرافی، دفاتر مخصوص اجاره ماشین و فروشگاه های متعدد بهره ببرید.
  • در فرودگاه پنانگ یک باشگاه گلف و زمین مخصوص گلف هست که شما با پرداخت هزینه ورودی می توانید از امکانات این کلاب بهره ببرید.
  • 2 هتل آستین هتل پنانگ و اکوآ تریال پنانگ در نزدیکی این فرودگاه قرار دارند و می توانید از خدمات اقامتی این فرودگاه بهره ببرید.
  • می توانید از دو فروشگاه جامبول و کوئینز بی فرودگاه بین المللی پنانگ تماشا نموده و در صورت احتیاج خرید های خود را در این فروشگاه ها انجام دهید.
  • در فرودگاه پنانگ اگر وقت دارید و می خواهید که به تماشا چند جاذبه مختلف بروید، می توانید از جاذبه هایی که در نزدیکی این فرودگاه نهاده شده اند تماشا نمایید. 6 مرکز تفرحی و تماشای که در اطراف و نزدیکی فرودگاه قرار دارند عبارتند از: آکواریوم، پل پنانگ که در نزدیکی فرودگاه نهاده شده است، جزیره پالوآ جراجرک، مجموعه مار و موزه جنگ.
  • مراکز دیگری که می توانید در زمان حضورتان در پنانگ از آن ها تماشا کنید عبارتند از: میدان جورج تاون که البته مرکز شهر پنانگ نیز می باشد. مجتمع ورزشی و آسایشی باتو فرینجی نیز انتخاب خوبی برای کسانی است که می خواهند کمی خستگی سفر را از تن خود بریزند و به استراحت و ریکاوری خود بپردازند. دراین مجموعه می توانید از رستوران هایی که غذاهای مختلفی چون: غذای دریایی، غذای سنتی و محلی مالزیایی و غذاهای بین المللی را سرو می نماید، استفاده نمایید.
منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2107

به "تور ارزان مالزی: معرفی فرودگاه بین المللی پنانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: معرفی فرودگاه بین المللی پنانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید