بغداد: دولت عراق تا به امروز به گفت وگو و اصول حسن همسایگی در قبال ترکیه معتقد بوده است

به گزارش مجله دور زمین، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که دولت عراق در تعامل با حملات ترکیه به شمال عراق هنوز به گفت وگو و اصول حسن همسایگی معتقد است.

بغداد: دولت عراق تا به امروز به گفت وگو و اصول حسن همسایگی در قبال ترکیه معتقد بوده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید نمود که کشورش اهرم های متعددی را برای پاسخ به تجاوزات ترکیه در اختیار دارد که مهم ترین آن گزینه مالی است.

الصحاف در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: عراق دارای اهرم های قدرت متعددی از جمله اهرم مالی است، زیرا ده ها شرکت مالی و سرمایه گذاری ترکیه در عراق قرار دارند و عراق همچنین دارای مبادلات تجاری با ترکیه است که مبلغ آن سالانه از 16 میلیارد دلار فراتر می رود.

وی با اشاره به وجود قوانین بین المللی ضامن حق عراق، گفت: احتمال این وجود دارد که عراق به شورای امنیت رجوع نموده و خواستار برگزاری یک جلسه فوق العاده دراین خصوص گردد و در سطح وزیران اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و غیره هم امکان آنالیز این قضیه وجود دارد.

الصحاف اضافه نمود: همه این ها اهرم های قدرتی در دست دولت عراق و وزارت خارجه آن است، اما با این حال تا به امروز بر این عقیده بوده ایم که گفت وگوی سیاسی و استناد به اصول حسن همسایگی راه غلبه بر این چالشی است که بر امنیت و صلح در منطقه و همچنین دنیا عرب بازتاب دارد.

این مقام عراقی گفت: وزارت خارجه عراق دو بار متوالی سفیر ترکیه در بغداد را فراخواند و به خصوص در بار دوم نامه اعتراضی شدید اللحنی را تقدیم او نموده و ما این تجاوز ترکیه را محکوم کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید نمود: بغداد با شدیدترین لحن عملیات یکجانبه و تحریک آمیز با ماهیت نظامی ترکیه در نوار مرزی میان دو کشور را رد و تاکید نموده است که چنین اقداماتی هرگز به صلاح منطقه نیست.

الصحاف با تاکید بر اینکه این رفتارهای ترکیه از سطح پایین هماهنگی با دولت عراق هم برخوردار نبوده است، گفت: هیچ هماهنگی در این زمینه وجود دارد و چنین اقداماتی منجر به تشدید تنش در نوار مرزی میان دو کشور می گردد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1261

به "بغداد: دولت عراق تا به امروز به گفت وگو و اصول حسن همسایگی در قبال ترکیه معتقد بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بغداد: دولت عراق تا به امروز به گفت وگو و اصول حسن همسایگی در قبال ترکیه معتقد بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید