تور ارزان روسیه: بورل: استقامت روسیه در برابر تحریم زیاد است

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با انتشار یادداشتی در وبلاگ خود، نوشت: اتحادیه اروپا با آمریکا درباره راه های کاهش وابستگی به گاز روسیه، بحث و گفتگو خواهد داشت.

تور ارزان روسیه: بورل: استقامت روسیه در برابر تحریم زیاد است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی بعلاوه از رایزنی برای برخورداری اروپا از ذخایر گاز مایع آمریکا اطلاع داد و گفت: در سال های اخیر، روسیه از راه افزایش ذخایر ارزهای خارجی، استقامت خود را در برابر تحریم های مالی بالا برده و این در مقام مقایسه، بیشتر از آن تدابیری است که اروپا برای ارتقای توانایی خود در مواجهه با قطع احتمالی گاز روسیه اتخاذ نموده است.

بورل در ادامه اضافه کرد: آنالیز افزایش ذخایر استراتژیک گاز اروپا و احتمال خرید مشارکتی گاز، از فوریت برخوردار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، آمریکا بزرگترین تأمین کننده گاز مایع اروپا است و ما همکاری خود را برای اطمینان از اینکه طی ماه های پیش رو، به مقدار کافی ذخیره گازی داریم، افزایش می دهیم.

بورل بعلاوه این اظهارات خود را که پیشتر هم گفته بود تکرار کرد و نوشت: اتحادیه اروپا با نروژ، قطر، جمهوری آذربایجان، الجزایر و سایر کشورها برای تأمین انرژی مورد احتیاج خود در حال مصاحبه است.

این در حالی است که قطر اولین گزینه اروپا برای جایگزینی گاز مایع روسیه عنوان شده بود حال آنکه کارشناسان می گویند ذخایر این کشور برای پیشبرد این طرح محدود است مگر اینکه بعضی مشتری ها مازاد گاز درخواستی خود را به اروپا بدهند.

بعلاوه محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر می گوید به بایدن اطلاع داده ایم که این موضوع به شکل کوتاه مدت حل نمی گردد و احتیاجمند کار دسته جمعی است.

البته شایعاتی هم وجود دارد که آمریکا دست به دامن چین شده تا ذخایر اضافی گاز طبیعی خود را به اروپا بدهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2194

به "تور ارزان روسیه: بورل: استقامت روسیه در برابر تحریم زیاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: بورل: استقامت روسیه در برابر تحریم زیاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید