اصلاحات مالی نباید با ترس انجام گردد

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران/کرمانشاه رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه اصلاحات مالی نباید در کشور با ترس انجام گردد، گفت: برای انجام این اصلاحات به تقویت سرمایه اجتماعی احتیاج داریم.

اصلاحات مالی نباید با ترس انجام گردد

کیوان کاشفی در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو برگزار گردید، با اشاره به مسائل متعدد مالی که در کشور وجود دارد از جمله نرخ بالای بیکاری، مسائل نظام بانکی، مسائل صندوق های بازنشستگی و ...، افزود: بیکاری امروز به یک ابر چالش برای جوانان تبدیل شده و برطرف این معضل احتیاجمند میلیاردها تومان سرمایه گذاری و ساز و کارهای مختلف است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران یادآور شد:در حوزه نظام بانکی نیز با معضلات متعددی روبرویم و نظام بانکی امروز به سانتریفیوژی تبدیل شده که هر چهار سال یکبار نقدینگی موجود در کشور را دو برابر می نماید.

به گفته کاشفی شرایط نظام بانکی امروز بگونه ای شده که این نظام نه در خدمت بخش فراوری است و نه در خدمت اقتصاد کشور.

وی از معضلات صندوق های بازنشستگی که در شرایط مالی بدی هستند هم یاد کرد و گفت: چرا باید مالیاتی که از فعالین مالی گرفته می گردد، به این صندوق ها تزریق گردد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه فشارهایی که بر فضای کسب و کار کشور و فعالان مالی وارد می گردد را نیز مزید علت مسائل دانست.

وی با بیان اینکه برای همه مسائل راهکارهای کارشناسی وجود دارد، تاکید نمود: اما متاسفانه سرمایه های اجتماعی ما در کشور بسیار تنزل پیدا نموده و این امر باعث شده هر اصلاح مالی که بخواهیم انجام دهیم با ترس روبرو باشیم.

کاشفی اصلاح قیمت سوخت که تقریبا همه کارشناسان با آن موافق بودند را از جمله این موارد دانست که احتیاجی ضروری بود، اما با واکنش هایی از سوی مردم روبرو شد.

وی معتقد است، اگر قرار است اصلاحات مالی در کشور صورت بگیرد، ابتدا باید سرمایه های اجتماعی را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی می تواند پرچم گفتمان ملی را در کشور بلند کند، تاکید نمود: مردم ما هم مردم خوبی هستند و اگر با آنها صحبت کنیم و آنها را از مسائل آگاه کنیم، حتما خواهند پذیرفت.

عضو هیات رییسه اتاق ایران در ادامه با بیان اینکه مجلس طی سالهای اخیر اقداماتی در مورد بعضی از موارد انجام داده که از جمله آن می توان به قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده، قانون بانکداری کشور، قانون تجارت و ... اشاره نمود، ادامه داد: متاسفانه بعضی از این موارد با گذشت چند مدت به انتها نرسیده و فعالین مالی چشم به راه معین تکلیف آن هستند.

وی در ادامه اشاره ای هم به خواسته های استان کرمانشاه داشت و با بیان اینکه کرمانشاه اکنون در راستا توسعه قرار گرفته، اعلام نمود: حتی مسائلی مانند زلزله نیز ما را از راه توسعه استان دور نکرد.

به گفته کاشفی اکنون استاندار فعالی در کرمانشاه داریم و نمایندگان مجلس نیز به خوبی همراه و پای کار هستند و برای تداوم این راستا تنها احتیاجمند حمایت های مجلس هستیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه کرمانشاه برای ادامه راستا توسعه احتیاجمند تزریق بودجه به عنوان یک شتابدهنده توسعه است، تاکید نمود: تقاضاهایی که در این زمینه از سوی کرمانشاه به مجلس داده می گردد باید ویژه تر دیده گردد.

وی ابراز امیدواری کرد تا از این طریق بتوانیم راستا توسعه استان کرمانشاه را با سرعت بیشتری پیش ببریم، زیرا کرمانشاه در طول سالیان و به دلایل مختلفی از راستا توسعه عقب مانده است.

ناصر مرادی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز در این نشست اظهار کرد: اگر زیرساخت های بخش کشاورزی در کرمانشاه فراهم باشد، این استان می تواند 8 تا 10 درصد محصولات استراتژیک کشاورزی کشور را در آینده تامین کند.

وی از کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری کشور یاد کرد و افزود: هم اکنون حدود 950 هزار هکتار زمین کشاورزی و حدود سه میلیون راس دام در استان داریم.

وی میزان کنونی فراوریات بخش کشاورزی استان کرمانشاه را حدود چهار میلیون تن اعلام نمود و یادآور شد: مطالعات نشان می دهد اگر زیرساخت های بیشتری را برای بخش کشاورزی فراهم کنیم می توانیم میزان فراوریات را افزایش دهیم و در آینده 8 تا 10 درصد محصولات استراتژیک کشور را تامین کنیم.

رئیس شورای ملی نخود خواهان تامین اعتبارات بیشتر برای بخش کشاورزی خصوصا تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی شد و بیان کرد: تقاضا داریم این مهم در بودجه سال 99 دیده گردد.

وی در ادامه اشاره ای به خرید تضمینی گندم داشت و با بیان اینکه سالهاست قیمت خرید تضمینی گندم متناسب با نرخ تورم کشور زیاد نشده، تاکید نمود: قیمت پایین خرید تضمینی گندم باعث شده کشاورزان رغبت چندانی به کاشت این محصول مهم

نداشته باشند.

مرادی با اشاره به معین نرخ 2200 تومانی در بودجه سال 99 برای خرید گندم، افزود: تقاضا داریم با هماهنگی شورای اقتصاد نرخ منطقی تری برای خرید تضمینی گندم لحاظ گردد تا کشاورزان برای کشت بیشتر این محصول ترغیب شوند و احتیاج به واردات آن نداشته باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه همچنین خواهان توجه جدی تر به صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی شد که تاکنون سرمایه گذاری چندانی در این حوزه صورت نگرفته است.

مرادی معتقد است، اگر صنایع تبدیلی رونق پیدا کند دیگر شاهد اشباع شدن بازار بعضی محصولات کشاورزی مانند آنچه که برای گوجه رخ داد نخواهیم بود.

وی از معضلات بیمه محصولات کشاورزی هم یاد کرد و ادامه داد: متاسفانه بیمه محصولات کشاورزی بروکراسی طولانی دارد و به علاوه در صورت بروز خسارت آنطور که باید از کشاورزان حمایت نمی نماید و این رویه نیز باید اصلاح گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 757

به "اصلاحات مالی نباید با ترس انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاحات مالی نباید با ترس انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید