2 فضانورد ناسا آماده بازگشت به زمین می شوند

به گزارش مجله دور زمین، 2 فضانورد سازمان فضایی آمریکا (ناسا) پس از سپری کردن 45 روز در ایستگاه بین المللی فضایی، سرگرم آماده شدن برای بازگشت به زمین هستند. این در حالی است که گفته می گردد احتمالا وزش طوفان گرمسیری Isaias در سواحل فلوریدا می تواند این بازگشت را به تاخیر اندازد.

2 فضانورد ناسا آماده بازگشت به زمین می شوند

به گزارش روزنامه گاردین، قرار است رابرت بهنکن و داگلاس هارلی روز یکشنبه به زمین بازگردند؛ این دو فضانورد در ماه مه با یک فضاپیمای تجاری که توسط شرکت فضایی اسپیس ایکس ساخته شده است به ایستگاه بین المللی فضایی رفتند. این ماموریت که دمو-2 (Demo-2) نام داشت یک پرتاب تاریخی برای شرکت فضایی اسپیس ایکس محسوب می گردد، زیرا این شرکت پس از گذشت 9 سال از بازنشستگی شاتل های فضایی ناسا، برای اولین بار پیروز شد فضانواردان را از خاک آمریکا به این ایستگاه منتقل کند.

ناسا و اسپیس ایکس اکنون بیان کردند کوشش می نمایند هارلی و بهنکن را یکشنبه دوم اوت(12 مرداد) به زمین بازگردانند، ولی تیم تحقیقاتی پروژه به شدت شرایط جوی را زیر نظر گرفته است.

قرار است این دو فضانورد حوالی ساعت 7:30 دقیقه صبح روز یکشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی سوار بر فضاپیمای دراگون شرکت اسپیس ایکس، ایستگاه بین المللی فضایی را ترک نمایند و ساعت 2:42 دقیقه به وقت منطقه زمانی شرقی بر روی اقیانوس اطلس فرود آیند.

اما جیم برایدنستاین رییس ناسا گفت: وزش طوفان گرمسیری Isaias به سمت فلوریدا می تواند این برنامه را با تاخیر روبرو سازد. بزرگترین اولویت ما ایمنی و سلامتی جان این فضانورداناست.

بهنکن نیز دیروز آدینه در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد که بدون داشتن فرصت های خوب برای فرود، ایستگاه بین المللی فضایی را ترک نخواهیم کرد.

آخرین باری که فضانوردان بر سطح یک اقیانوس فرود آمدند، در ژوئیه سال 1975 در یک مأموریت آپولو بود. از آن موقع به بعد، فضانوردان همواره با استفاده از شاتل های فضایی ناسا یا کپسول های سایوز سازمان فضایی روسیه بر روی زمین فرود آمده اند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، این فرود دوره جدیدی را برای ناسا رقم خواهد زد که حداقل یک فضاپیمای تجاری آماده برای اعزام فضانوردان به فضا از خاک آمریکا خواهد داشت.

فرود فضاپیمای دراگون بر سطح اقیانوس اطلس آخرین مرحله از ماموریتی است که برای آزمایش سیستم پرواز فضایی خدمه دار اسپیس ایکس طراحی شده است؛ این ماموریت شامل مراحل پرتاب، پهلوگیری در ایستگاه بین المللی فضایی، فرود بر سطح اقیانوس و عملیات بازیابی است که مراحل پرتاب و پهلوگیری دراگون صورت گرفته و اکنون نوبت فرود بر سطح اقیانوس و عملیات بازیابی آن است.

الون ماسک بنیانگذار اسپیس ایکس در یک کنفرانس مطبوعاتی که بعد از پرتاب فضاپیمای دراگون انجام شد، گفت که هنوز مشتاق اعلام پیروزی نیست و تاکید نمود که بازگشت می تواند خطرناک تر از صعود باشد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1299

به "2 فضانورد ناسا آماده بازگشت به زمین می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 فضانورد ناسا آماده بازگشت به زمین می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید