7 مکان ممنوعه که هیچ گردشگری اجازه&zwnj ورود به آن&zwnjها را ندارد

به گزارش مجله دور زمین، زمین پر از راز های نهفته و راه های نرفته و شگفت آوری است که منتظر کشف شدن هستند و شرط اول برای پیمودن این راهها، داشتن یک روحیه ماجراجویانه است.

7 مکان ممنوعه که هیچ گردشگری اجازه&zwnj ورود به آن&zwnjها را ندارد

مکان های خطرناک، حفاظت شده و خاص زیادی برای دیدن وجود دارد.

1. مقبره عظیم آیز

این مقبره در شهر اوجی تاچی ژاپن نهاده شده است. این مجموعه که از دو مقبره اصلی و 125 مقبره فرعی تشکیل شده، به الهه اماترسوا امیکانی پیشکش شده. دسترسی به این مکان فقط برای کشیش اعظم و کشیش خاندان سلطنتی مجاز است.

2. آرامگاه کین شی هانگ

آرامگاه اولین امپراطور چین شی هانگ که سال 210 قبل از میلاد درگذشت، زیر یک تپه در مرکز چین مدفون است. از زمان کشف این مجموعه تا کنون دو هزار سرباز سفالی یافت شده.

کارشناسان بر این باور هستند که این تعداد تا هشت هزار هم قابل افزایش است. هر چند همین مقدار از ارتش کشف شده در معرض دید عموم نهاده شده، اما بیم آن می رود که ارتش سفالی تا ابد کشف نشده باقی بماند.

3. جزیره آتش فشانی هرد - استرالیا

این جزیره آتش فشانی خارج از قلمرو استرالیا و در فاصله ای بین ماداگاسکار و قطب جنوب نهاده شده است. 953 کیلومتر مربع از مساحت جزیره را کوهستان پوشانده است. این رشته کوه آتش فشانی 836 متری از سال 2000 به بعد، همیشه فعال است.

جدای آتش فشان و خطرات مربوط به آن، آب و هوای این منطقه به شدت ضعیف است. به علاوه از هرد تا نزدیک ترین خشکی، دو هفته با قایق فاصله است.

4. جزیره سنتینل شمالی

این جزیره کوچک و جنگلی واقع در خلیج بنگال، به طور کامل با سواحل مرجانی قاطی شده. به طوری که نزدیک شدن به آن با قایق سخت است. این جزیره متعلق به بومیانی موسوم به سنتینل است. این قبیله جزو قبائلی است که با دنیای مدرن هیچ تماسی ندارد.

سال 2008 که دو ماهیگیر در اثر انحراف جهت و تصادفی به این جزیره رسیدند، توسط بومیان کشته شدند. هلیکوپتر ارزیابی که در جریان سیل و سونامی عظیم هند در سال 2004 بر فراز این جزیره در حال پرواز بود از طرف بومیان منطقه مورد اصابت سنگ و تیرکمان نهاده شد.

5. جزیره مار ها در برزیل

این جزیره محل زندگی یکی از گونه های کشنده مار به نام افعی طلایی است. زهر این مار، گوشت بدن را آب می نماید. بیش از 4 هزار افعی طلایی در این جزیره زندگی می نماید به طوری که در هر 5 کیلومتر مربع یک مار دیده می گردد.

دولت برزیل بازدید از این جزیره را برای عموم ممنوع اعلام نموده. دو سال یک بار، آن هم فقط برای دانشمندانی که بر روی مار ها مطالعه می نمایند اجازه دسترسی و عبور دارند.

6. جزیره پوگیلا - ایتالیا

این جزیره کوچک در شمال ایتالیا واقع شده است. این جزیره مکانی برای یک دژ نظامی، نقطه حمل و نقل، محل قرنطینه افراد مبتلا به طاعون خیارکی و در قرون اخیر تیمارستان بوده. شاید از سرگردان بودن روح قربانیان طاعون و دکتر های تیمارستان در این منطقه خبر می داد. دولت ایتالیا دسترسی به این مکان را برای مدت 99 سال ممنوع اعلام نموده. امید می رود که کسی به زودی دست به بازسازی جزیره بزند.

7. منطقه 51 - نوادا

یکی از مهمترین مناطق ممنوعه، پایگاه نیروی هوایی ادواردز آمریکا است. تا مدت ها تصور می شد که این منطقه اسرارآمیز، محلی برای آزمایش هواپیما ها و سلاح های جنگی است؛ در حالی که شایعات چیز دیگری می گوید.

دولت آمریکا در این منطقه، وقایع فضاپیما ها و سلاح های موجودات فضایی که شایعه شده است با زمین در ارتباط هستند را آنالیز می نماید.

دسترسی به این منطقه فقط برای افسران ارشد امکان پذیر است. مرز هوایی این منطقه هم جزو مناطق ممنوعه است.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1525

به "7 مکان ممنوعه که هیچ گردشگری اجازه&zwnj ورود به آن&zwnjها را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مکان ممنوعه که هیچ گردشگری اجازه&zwnj ورود به آن&zwnjها را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید