کسی که از پشت شیشه ماشین نظرسنجی می کند قابلیت تصمیم گیری درست را ندارد ، قصد دولت از قیمت بنزین کاهش مصرف بود یا درآمد؟

به گزارش مجله دور زمین، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در همین مسئله بنزین ما نفهمیدیم قصد کاهش مصرف بود یا درآمد دولت؟ هیچ وقت نفهمیدیم کدام یک از این دو است و البته نوع توزیع هم صحیح و درست نبود.

کسی که از پشت شیشه ماشین نظرسنجی می کند قابلیت تصمیم گیری درست را ندارد ، قصد دولت از قیمت بنزین کاهش مصرف بود یا درآمد؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، به مناسبت روز دانشجو مراسم دوباره لبخند در دانشگاه علامه طباطبایی با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد.

قالیباف در ابتدا با تبریک روز دانشجو گفت: شما دانشجویان همیشه قلب تپنده این سرزمین بوده و هستید. شمایی که همیشه معنا بخشی کرده اید به ملت. این روزها که مشغول کار و وظیفه هستیم و بیشتر وقت من در جلسات رسمی می گذرد. بخش دیگری از وقت من به جامعه و سرکشی و ارتباط با مردم می گذرد. وقتی فکر می کنم به جلسات رسمی و دیدار مردم و مناطق محروم می بینم بخش جلسات رسمی و دیدار مناطق محروم سخت و تلخ است؛ اما وقتی که در بین دانشجویان و سرکلاس هستیم مسائل مردم را از دانشجویان هم می شنویم فرقی بین محیط دانشگاه و بقیه محیط ها هست، آن هم نشاط و امید در چشمان دانشجویان است و خستگی و کسلی که در جلسات رسمی وجود دارد، هیچکدام در دانشگاه نیست و من از دانشجویان امید و انرژی می گیرم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر خوب نگاه کنیم این امید و نشاط همیشه در دانشجویان بوده و هست و ریشه این موضوع به سه خصیصه ای که در جوان جامعه ما هست، بر می شود. همینطور که عدالتخواهی و کاروتلاش هست. ما وقتی از استکبار ستیزی حرف می زنیم، باید به طور دقیق و از تمام وجود به این مفهوم توجه کنیم . استکبارستیزی یعنی ما می توانیم. استکبارستیزی یعنی توانمندسازی و تکیه بر مردم و توان داخلی. استکبارستیزی یعنی ایمان داشتن به وعده های الهی. وقتی ایمان به سنت الهی داریم به وعده های الهی هم ایمان داریم. سنت الهی این است که در مقابل ظلم و مستکبر بایستیم و نگاه نکنیم چه داریم و چه نداریم بلکه هرآنچه داریم به کارگیریم.

استکبارستیزی به معنای قطع رابطه با دنیا نیست

وی افزود: استکبارستیزی یعنی قوی بودن، محکم بودن. شعار دادن به تنهایی مسئله ای را حل نمی کند. مستکبرین و زورگویان از شعار به تنهایی نگران نیستند؛ بلکه از آن نگرانند که این شعار توام با عمل باشد. تمام قومیت هایی که در این کشور هستند در استقلال و حفظ عزت خود مستحکم هستند؛ اما چالش اصلی آنجایی شروع می شود که حفظ این استقلال و استکبار ستیزی مهم است. استکبارستیزی به معنای قطع رابطه با دنیا نیست؛ بلکه ما با همه دنیا ارتباط داریم و مبارزه و استکبار ستیزی خود را هم داریم. برخی حس می کنند اگر جوانان بیکارند و مسائل در کشور داریم به دلیل عدم ارتباط با آمریکاست ولی وقتی می خواهیم شرطی عمل کنیم، می گوییم هم سانترفیوژ بچرخد هم چرخ زندگی مردم و همه مسائل را به بیرون وابسته می دانیم، مشکل اصلی ما این است.

وقتی از پشت شیشه ماشین با دیدن مردم نظرسنجی می کنند، قابلیت تصمیم گیری درست را ندارند

قالیباف ادامه داد: وقتی ارتباط با مردم ندارند و از پشت شیشه ماشین با دیدن مردم نظر سنجی می کنند، قابلیت تصمیم گیری درست را ندارند و اینگونه می شود که هنوز راه حل کسر بودجه کشور را در رابطه با اروپا می دانند . آیا ما در این کشور توان نداریم نقدینگی را کنترل کنیم؟ هرروز که می گذرد هزارمیلیارد به نقدینگی کشور اضافه می شود و قدرت خرید مردم کاهش می یابد. آیا ما نمی توانیم بانک داری را تغییر دهیم؟ در حوزه عدالت هم دونوع می توانیم نگاه کنیم یکی آن را توزیع فقر بدانیم و یکی توزیع ثروت ها.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مستضعف به کسی گفته می شود که توان بالقوه ای در او وجود دارد ولی نمی تواند این توان بالقوه خود را کنترل کند. در حوزه عدالت اگر به دنبال توزیع فقر باشیم معاندین و مخالفین کشور مخالفت نخواهند کرد؛ ولی وقتی می خواهیم فرصت ها را برای شکوفایی استعدادها و ظرفیت ها در اختیار مردم قرار دهیم و نمی گذارند، این ناعدالتی است.

وی افزود: اگر ما امروز حرفی با آقای روحانی داریم در همین زمینه است وظیفه همه ما است که فارغ از همه گرایش های سیاسی و نظراتی که داریم و با چالش اقتصادی که وجود دارد، به دولت کمک کنیم و وظیفه دولت است که گام اول را بردارد حداقل نه اینکه ما ببینیم روز به روز با تصمیماتی که می گیرند به مسائل اضافه کرده می شود . نوع سیاستهای اینها در توزیع عدالت نگاه غربی هاست و نگاه همان چهاردرصدی ها به توده های مردم است.

در اجرای بنزین ما نفهمیدیم قصد کاهش مصرف بود یا درآمد دولت؟

قالیباف شرح داد: در همین اجرای بنزین ما نفهمیدیم قصد کاهش مصرف بود یا درآمد دولت؟ هیچ وقت نفهمیدیم کدام یک از این دو است و نوع توزیع هم صحیح و درست نبود و بعد نتیجه کسری بودجه می شود و باز می آییم به جای انکه از جایی که اقتصادیات بگیریم، نمی گیریم و هم از جایی که نباید اقتصادیات بگیریم، می گیریم. برای مثال اقتصادیات برسیگار گرفته نمی شود یا از افرادی که درآمدهای هنگفت دارند که اقتصادیاتشان به اندازه 3.4 میلیون نفر عادی است، اقتصادیات نمی گیریم و می گوییم نمی توانیم به حساب مردم سرکشی کنیم. همان فرهنگ غربی که شما دنبالش هستید هم این کار را انجام می دهد.

وی گفت: آنجایی که نباید به زندگی خصوصی مردم دخالت کنیم، دخالت می کنیم و آنجایی که باید وارد شویم وارد نمی شویم. امیدوارم یک روزی دیوان محاسبات گزارش ارز 4200 تومانی و افزایش آن را بدهد. ریشه اصلی اقتصاد، ناکارآمدی در دولت است و از اینجاست که ریشه فساد شکل می گیرد. امروز ما بیش از هرزمان دیگری نیاز به کار داریم. امام وقتی حرف از دشمن ستیزی می زنند می گویند راه مبارزه کار و تلاش و فعالیت برای پیشرفت کشور است. برای ایجاد یک شغل در کشور چقدر مشکل وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: کسب و کارهایی که هست یا کسب و کارهای نوین را اگر ببینید متوجه می شویم در دنیا بیش از 50 هزار شغل داریم ولی در ایران 10.12هزار شغل داریم چرا؟ مدیرانی که در حال کار کردن هستند درکی از کار کردن در این دوره ندارند و هنوز با راه حل های دهه 70میلادی می خواهند مسائل را حل کنند. با همان سختی هایی که می بینم آینده ما آینده روشنی است به شرطی که روحیه تکیه به جوانانمان را داشته باشیم و من این را تجربه کردم که هرکجا فرصت را به جوانان دادیم آنها توانستند کارآمدتر کنند و سیستم را بهینه کنند. اگر این را رعایت کنیم مطمئن باشید با یک برنامه 5 ساله با همه مسائلی که وجود دارد کشور می تواند جهش بزرگی داشته باشد.

قالیباف شرح داد: انتخابات مجلس فرصتی برای جوانان است و مجلس اگر بناست در راس امور قرار بگیرد، باید جسور باشد و درد مردم را بفهمد و البته فقط فهمیدن درد مردم کفایت نمی کند؛ بلکه باید درد مردم را چاره اندیشی کند. بخصوص در مجلس آینده که ما باید مجلس نو و متفاوتی نسبت به آینده داشته باشبم. مجلسی نو که حتما جوانان در آن باشند و شناختی عمیق از کشور داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 743

به "کسی که از پشت شیشه ماشین نظرسنجی می کند قابلیت تصمیم گیری درست را ندارد ، قصد دولت از قیمت بنزین کاهش مصرف بود یا درآمد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسی که از پشت شیشه ماشین نظرسنجی می کند قابلیت تصمیم گیری درست را ندارد ، قصد دولت از قیمت بنزین کاهش مصرف بود یا درآمد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید