پیش بینی رکود مالی شدید برای شیخ نشینان خلیج فارس تا خاتمه 2020

به گزارش مجله دور زمین، اقتصاددانان پیش بینی کردند که اقتصاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تا پایان امسال با رکود شدیدی روبرو خواهد شد.

پیش بینی رکود مالی شدید برای شیخ نشینان خلیج فارس تا خاتمه 2020

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری خلیج الجدید، اقتصاددانان شرکت نماینده در نظرسنجی سه ماهانه رویترز پیش بینی کردند اقتصاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امسال دچار رکود می گردد. این اقتصاددانان برای بعضی از این کشورها سقوطی شدیدتر از آن چه قبلاً پیش بینی شده بود را تخمین زدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پیش بینی می گردد فراوری ناخالص داخلی عربستان سعودی ، بزرگترین اقتصاد این منطقه، در سال 2020 تا 5.1٪ کاهش یابد و در سال آینده این نرخ به 3.1٪ رشد خواهد رسید.

در یک نظرسنجی مشابه پیش پیش بینی شده بود که عربستان بزرگترین صادرنماینده نفت در دنیا، 5.2٪ در سال 2020 رکود داشته باشد.

تحلیلگران بانک ملی کویت نوشتند: امروز خاورمیانه با انتخاب سیاست های دشواری روبرو بوده و برای مقابله با بحران های مداوم و فزاینده ای که در حال حاضر در اروپا و ایالات متحده در حال ظهور است ، هنوز احتیاج به حمایت مالی دارد.

آنها افزودند: اما از نظر میان مدت، دولت ها باید کوشش نمایند تا با توجه به سناریوی قیمت های پایین نفت ، به پایداری بخش مالی و خارجی دست یابند.

پیش بینی می گردد که فراوری ناخالص داخلی امارات متحده عربی در سال 2020 تا 6 ٪ کاهش یابد.

یک موسسه مالی بین المللی گفت که اقتصاد امارات در امسال رکود عمیق تری نسبت به آنچه در ماه مه پیش بینی شد، متحمل می گردد.

موسسه مذکور افزود: اقتصاد دبی ممکن است حداقل 8٪ بیشتر از ابوظبی دچار رکود گردد، چرا که در سایه شیوع اپیدمی کرونا دچارخسارت هایی در بخش دنیاگردی ، هواپیمایی و سایر خدمات شده و همچنین فراوری در نیمه اول امسال 9٪ و اشتغال 10٪ کاهش یافته است.

اقتصاد کویت در سال 2020 با رکود 6.3 درصدی روبرو شده است.

سه ماه قبل پیش بینی شد که اقتصاد کویت با 6.1٪ رکود در سال 2020 و سپس رشد 2.5٪ در سال آینده روبرو گردد.

اقتصاد قطر در امسال 4 درصد کاهش می یابد، اما انتظارات رشد برای سال آینده از 2.8 درصد در 3 ماه پیش به 3 درصد رسیده و انتظار می رود که رشد مالی آن در سال 2022 حدود 3.4 درصد باشد.

پیش بینی ها در مورد سلطان نشین عمان و بحرین برای امسال خوب نیست، زیرا تحلیلگران پیش بینی می نمایند که اقتصاد عمان 4.9٪ و اقتصاد بحرین 4.8٪ ، دچار رکود گردد.

عمان و بحرین هم امسال به ترتیب 4.9 درصد و 4.8 درصد دچار رکود شده اند و در سال آینده 2.5 درصد و 2.6 درصد رشد می نمایند.

مایا سنوسی، اقتصاددان موسسه آکسفورد گفت: به نظر می رسد شرایط مالی در خاورمیانه به ویژه در بخش سرگرمی و دنیاگردی شرایط مثبتی ندارد.

اقتصاددانان شرکت نماینده در این نظرسنجی که 13 تا 25 اکتبر اجرا شده، بر این باورند که وابستگی زیاد خاورمیانه به هیدروکربن ها به دلیل تأثیر آن بر تقاضا و قیمت نفت و تحت تأثیر بحران ویروس کرونا موجب اعمال خسارت هایی به اقتصاد این کشورها شده است.

اعمال جدید محدودیت ها در سایه شیوع اپیدمی کرونا در ایالات متحده و اروپا و کشورهای دیگر می تواند به رکود هرچه بیشتر فعالیت های مالی کشورهای حوزه خلیج فارس دامن بزند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1439

به "پیش بینی رکود مالی شدید برای شیخ نشینان خلیج فارس تا خاتمه 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی رکود مالی شدید برای شیخ نشینان خلیج فارس تا خاتمه 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید