کویت به تجار نو ایران ویزا نمی دهد

به گزارش مجله دور زمین، هانی فیصلی رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت در خصوص آخرین شرایط تجاری ایران و کویت اظهار کرد: تجارت ما با کویت نسبت به سابق بسیار کم شده است، یکی از علل این موضوع مسئله شیوع کرونا است. موضوع مورد اهمیت دیگر در این مسئله عدم امکان ورود تجار تازه به بازار کویت است. کویتی ها متاسفانه مدتی است که به تجار تازه ما ویزا نمی دهند و امکان برای تجار تازه برای کار کردن در این کشور فراهم نیست. اگر کسی هم با کویت کار می نماید کسانی هستند که از قبل آنجا بوده اند.

کویت به تجار نو ایران ویزا نمی دهد

به گزارش ایلنا، وی اضافه کرد: شرایط کویت نسبت به دیگر کشور های حوزه خلیج فارس بسیار فرق دارد؛ در دیگر کشور ها از جمله امارات، قطر یا عمان به راحتی می توان برای سیاحت، گردش یا تجارت ویزا گرفت. اما در خصوص کویت گرفتن ویزا کمی سخت است. ما در این رابطه وزارت امور خارجه و بعلاوه سفارتخانه مکاتبات زیادی انجام دادیم، اما هنوز گشایشی صورت نگرفته است. ولی مکاتبه ای با کویت نشده البته مکاتباتی با اتاق بازرگانی این کشور داشتیم که هنوز جواب درستی به ما ندادند.

فیصلی توضیح داد: یک شرکتی که عضو اتاق بازرگانی ایران و کویت هم هست، خط کشتیرانی را راه اندازی کرد که از خرمشهر به کویت می رود و کانتینر های یخچالی هم جابجا می نماید، بسیاری از بار های که فاسدشدنی است و احتیاج به یخچال دارد به وسیله همین شرکت بارگیری شده و به کویت می رود. هفته ای دو بار رفت و آمد در این خط انجام می گردد.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت در پاسخ به سوالی پیرامون تاثیر عربستان بر کشور های حوزه خلیج فارس و مقدار اثرگذاری مذاکرات با این کشور بر تجارت با کویت گفت: مذاکرات اجرا شده بین ایران و عربستان برای بهبود روابط سیاسی، طبیعتا روی روابط تجاری بین ایران و عربستان تاثیر می گذارد. برای بهبود تجارت با کویت احتیاج است که با خود این کشور مذاکراتی انجام گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2091

به "کویت به تجار نو ایران ویزا نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کویت به تجار نو ایران ویزا نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید