پیغام ملک سلمان برای سلطان عمان با موضوع یمن

به گزارش مجله دور زمین، پادشاه عربستان به وسیله وزیر خارجه خود که به مسقط سفر نموده، برای پادشاه عمان در مورد تقویت روابط دوجانبه پیامی ارسال کرد.

پیغام ملک سلمان برای سلطان عمان با موضوع یمن

با تور عمان ارزان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الشرق الاوسط، با توجه به عدم اطمینان در مورد پاسخ گروه انصارالله به میانجیگری عمان برای انتها دادن به جنگ در یمن، شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان دیروز وارد مسقط مرکز عمان شد و پیغامی را از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به هیثم بن طارق سلطان عمان انتقال داد.

خبرگزاری عمان خاطرنشان کرد که سلطان هیثم بن طارق پیغامی از طرف ملک سلمان بن عبدالعزیز در مورد روابط محبت آمیز و همکاری بین دو کشور و مردم دریافت کرد.

فیصل بن فرحان که روزگذشته برای سفری کوتاه وارد مسقط شده است، این پیغام را به پادشاه عمان انتقال داد.

هفته گذشته یک هیئت از عمان با سفر به صنعاء به اسم اولین سفر از زمان شروع جنگ در سال 2014، با نیروهای انصارالله مذاکراتی برای آنالیز چگونگی اتمام این جنگ که بدترین بحران انسانی دنیا را به وجود آورده، داشت. نتایج سفر هیئت عمانی هفته گذشته به صنعا، مرکز یمن ذکر نشده است اما منابع دیپلماتیک به شرق الاوسط پیشنهاد دادند که هیئت عمانی نتایج ملاقاتهای خود را با گروه انصارالله به هئیت سعودی منتقل کند.

مسقط کوشش هایی را برای انتها دادن به جنگی که از هفت سال قبل در یمن میان نیروهای وابسته به جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن تحت حمایت ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان ادامه دارد، در پیش گرفت.

طبق همین منابع، قرار بود هیئت عمانی روز سه شنبه وارد ریاض گردد تا سعودی ها را در مورد نتایج سفرشان به صنعا آگاه کند.

احمد بن مبارک وزیر خارجه دولت مستعفی یمن خاطرنشان کرد: میانجیگری عمان موجب پیشروی در راستا توقف جنگ شد.

با این حال یک مقام دولتی در مصاحبه ای با شرق الاوسط تاکید نمود که تا به امروز در مورد نتایج اعزام هیئت عمانی به صنعا ، همه ارزیابی ها منفی هستند. کوشش های عمانی ها هنوز مبهم است اما نشانه هایی که تا به امروز دریافت نموده ایم امیدوار کننده و متأسفانه منفی نیستند.

چند روز گذشته بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان در سفری که اخیرا به عربستان داشت ضمن ملاقات با فیصل بن فرحان حامل پیغامی مکتوب از جانب سلطان عمان برای سلمان بن عبدالعزیز بود.

عمان با توجه به روابط خوبی که با دو طرف درگیر در یمن دارد، به مرکز رایزنی های دیپلماتیک برای توقف جنگ هفت ساله یمن تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1862

به "پیغام ملک سلمان برای سلطان عمان با موضوع یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام ملک سلمان برای سلطان عمان با موضوع یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید