پوتین: مسکو به دنبال روابط پیشرفته تر با قاهره است

به گزارش مجله دور زمین، رئیس جمهوری روسیه ضمن دیدار با همتای مصری خود تاکید نمود، مسکو کوشش دارد روابطش با قاهره را به یک سطح جدید پیشرفته تری سوق دهد.

پوتین: مسکو به دنبال روابط پیشرفته تر با قاهره است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ابتدای دیدارش با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در حاشیه نشست 20 در اوزاکای ژاپن گفت: روابط میان دو کشور به صورت فعال در حال توسعه است و امیدواریم این روابط را به مرحله جدید پیشرفته تری سوق دهیم و هدف از توافق نامه شراکت جامع و همکاری استراتژیکی که در سال 2018 ضمن سفر سیسی به روسیه امضا کردیم، نیز همین است.

همچنین پوتین از سیسی به خاطر مشارکت در نشست روسیه - آفریقا قدردانی کرد که مسکو در ماه اکتبر 2019 میزبان آن خواهد بود. وی ابراز امیدواری کرد دو طرف در برقراری روابط میان مسکو و کشورهای آفریقایی نقش به سزایی داشته باشند.

در این راستا، سیسی نیز روابط موجود میان مصر و روسیه را در زمینه های مختلف به ویژه در سطح استراتژیک ستود و تاکید نمود، قاهره همیشه به دنبال تحکیم روابط خود با مسکو در همه زمینه ها بخصوص زمینه های مالی، تجاری و مبارزه با تروریسم است. وی از پوتین به خاطر فراهم کردن بستر استفاده از کارشناسان روسیه در این زمینه ها توسط مصر قدردانی کرد.

بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر تاکید نمود، سیسی از همکاری های دوجانبه از جمله در پروژه احداث نیروگاه هسته ای الضبعة در خاک مصر و پروژه احداث منطقه صنعتی روسیه در محور کانال سوئز قداردانی کرد.

وی ادامه داد، روسای جمهور روسیه و مصر فرصت های همکاری دوجانبه در قاره آفریقا در سایه ریاست کنونی مصر بر اتحادیه آفریقا را آنالیز نموده و بر ضرورت همکاری در مورد اجرای نتایج نشست روسیه- آفریقا توافق کردند تا در درجه نخست منافع ملت های قاره آفریقا حفظ و یک چارچوبی برای مشارکت و همکاری پایدار بین روسیه و کشورهای آفریقایی ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 319

به "پوتین: مسکو به دنبال روابط پیشرفته تر با قاهره است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: مسکو به دنبال روابط پیشرفته تر با قاهره است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید