وزیر بهداشت متخلف انگلیس کناره گیری کرد

به گزارش مجله دور زمین، مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس به علت رسوایی ناشی از عدم رعایت قوانین کرونایی از سمت خود کناره گیری کرد.

وزیر بهداشت متخلف انگلیس کناره گیری کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها شنبه شب به وقت تهران از استعفای وزیر بهداشت انگلیس از سمت خود در پی رسوایی ناشی از عدم رعایت قوانین کرونایی خبر دادند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری اسکای نیوز مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس شنبه شب به وقت تهران متن استعفای خود از این سمت را منتشر کرد. هتکاک در این نامه از مسائل پیش آمده بابت عدم رعایت قوانی کرونایی از خانواده خود و مردم انگلیس عذر خواهی نموده است.

این در حالی است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز گذشته درخواست های مکرر برای اخراج وزیر بهداشت خود را به علت نقض پروتکل های بهداشتی ویژه ایام کرونا رد نموده بود. بوریس جانسون پس از دریافت استعفانامه هنکاک گفت کهبابت این مسئله متاسف است.

جاناتان اشورث سخنگوی بهداشت حزب مخالف حزب کارگر گفت: درست است که مت هنکاک استعفا داده است، اما چرا بوریس جانسون جرات اخراج وی را نداشت؟

بعضی از قانون گذاران محافظه کار حزب حاکم هم از هانکاک خواسته بودند که این سمت را ترک کند زیرا او در طول دوره همه گیری کرونا خلاف سخنانش رفتار می کرد.

روزنامه سان روز آدینه تصاویری از وزیر بهداشت قانون شکن انگلیس و ارتباط غیراخلاقی وی با منشی اش را منتشر کرد.

مت هنکاک از سال 2018 به این سو به اسم وزیر بهداشت و مراقبت های اجتماعی انگلیس فعالیت می کرد. تا به امروز دفتر نخست وزیری انگلیس واکنشی به این استعفا نشان نداده است.

هنکاک پیشتر هم به علت افشاگری های مشاور سابق نخست وزیر انگلیس درباره سوء مدیریت در بحران کرونا تحت فشار قرار داشت. دومینیک کامینگز مشاور سابق نخست وزیر انگلیس هنکاک را یک عنصر مایوس کننده لقب داده بود.

آزار جنسی زنان در مجلس انگلیس هم دو سال پیش خبر ساز و منجر به استعفای چند تن از اعضای دولت بوریس جانسون شد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1858

به "وزیر بهداشت متخلف انگلیس کناره گیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت متخلف انگلیس کناره گیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید