نیو فاندلند و لابرادور سال جاری از هدف مهاجرتی 2022 فراتر خواهد رفت

به گزارش مجله دور زمین، آنطور که از شواهد و قراین بر می آید، استان نیو فاندلند و لابرادور که جوان ترین استان کانادا و واقع در شرقی ترین نقطه این کشور پهناور است، قرار است سال جاری، یعنی سه سال زودتر از موعد اعلامی، بیش از 1700 مهاجر تازه را جذب کند. در سال 2017 بود که دولت نیو فاندلند و لابرادور گفت میخواهد تا سال 2022 تا سقف 50 درصد از مهاجران تازهتری استقبال کند.

نیو فاندلند و لابرادور سال جاری از هدف مهاجرتی 2022 فراتر خواهد رفت

ارقام اعلام شده در سال 2017، بر اساس نرخ صدور 1122 اقامت دائم بود - بدین معنی که می بایست سالانه 600 مهاجر را پذیرش می کردند تا به هدف اعلامی خود نایل می شدند. آقای برنارد دیویس وزیر کار، مهارت ها و آموزش عالی نیو فاندلند و لابرادور گفته است: ما ابتدا 1700 نفر را برای جذب معین کردیم که البته رقم بالایی بود. انتظار داریم که تا آخر سال اقتصادی جاری از آن هدف بسیار فراتر رویم.

تعداد درخواست های واصله به استان نیو فاندلند و لابرادور بین سال های 2018 و 2019 دو برابر شده است. می توان دلیل این افزایش را استراتژی مهاجرتی پنج ساله و برنامه پایلوت مهاجرت آتلانتیک دانست که هر دوی آنها هم در سال 2017 رونمایی شدند.

آقای دیویس بعلاوه اعلام نموده است که : نمی خواهیم مردم در صف انتظار معطل بمانند. ما باید اخلاق را رعایت کنیم و به آنها اطمینان دهیم که در طول فرایند حامی آنها هستیم. حالا که این استان به ناگهان و زودتر از موعد اعلامی با خیل عظیمی از مهاجران روبرو شده است، استراتژی پنج ساله را برای بر طرف کردن چالش های نو اصلاح می نماید. جزییات بیشتری در این زمینه طی ماه های به جای مانده از امسال میلادی منتشر خواهد شد. علاوه بر این، آقای دیویس گفته است که نگه داشتن مهاجران، از اولویت های اصلی این استان خواهد بود.

بنا به اعلام Statistics Canada بین سال های 2011 تا 2016 حدود 51 درصد مهاجران تازه وارد در استان نیوفاندلند و لابرادور مانده اند. برنارد دیویس می گوید که تمرکز استان بر نگه داشتن مهاجرین و حمایت از آنها است و این مساله بسیار بسیار مهم است.

لازم به ذکر است استان نیوفاندلند و لابرادور هم مانند بسیاری از استان های کانادا با کاهش زاد و ولد و پیری جمعیت روبرو است و از مهاجرت به اسم ابزاری برای بر طرف کردن این مشکل استفاده می نماید. جمعیت این استان در حال حاضر 525 هزار نفر برآورد می گردد. بدون استقبال از مهاجرین انتظار می رود که تا 2025 جمعیت در سن کار 10 درصد کاهش پیدا کند. در فصل نخست سال 2019 مهاجرت تنها عامل رشد جمعیت بوده است. بعلاوه در این بازه زمانی، تعداد مرگ و میر و مهاجرت به سایر استان ها از اندازه زاد و ولدها بیشتر بوده است.

درباره نیو فاندلند و لابرادور

این استان همانطور که از نامش بر می آید (سرزمین تازه تاسیس شده) جوان ترین استان کانادا است که در سال 1949 به کنفدراسیون پیوسته است. Ragatta Day تعطیل رسمی این استان است که سالانه در اولین چهارشنبه ماه آگوست برگزار می گردد. بسیاری از مردم به مرکز می فرایند تا شاهد مسابقه قایق سواری باشند و در ساحل با هم به معاشرت می پردازند. توریسم، معدن و استخراج نفت از صنایع اصلی این استان است.

جهتهای مهاجرت به نیو فاندلند و لابرادور

برنامه مهاجرت استانی نیو فاندلند و لابرادور در شش دسته زیر درخواست ها را می پذیرد:

  • اسکیلد ورکر اکسپرس انتری نیو فاندلند و لابرادور: این دسته به اکسپرس انتری فدرال مرتبط است. متقاضیانی که در صف انتظار اکسپرس انتری پذیرفته شده اند واجد شرایط این جهت مهاجرتی هستند. داشتن پیشنهاد کار الزامی است.
  • اسکیلد ورکر: مهاجرانی که دارای پیشنهاد کار هستند و یا در حال حاضر با ویزای کار معتبر در این استان مشغول کار می باشند، واجد شرایط هستند.
  • فارغ التحصیل بین المللی: دانشجویانی که اخیرا با ویزای تحصیلات تکمیلی فارغ التحصیل شده اند، واجد شرایط این دسته هستند. متقاضیان باید در حال حاضر استخدام باشند و یا منتظر دریافت پیشنهاد کار.
  • کارآفرین بین المللی: این دسته برای غیر کانادایی هایی است که می خواهند در استان نیوفاندلند و لابرادور کسب و کاری راه اندازی، مدیریت و یا خریداری نمایند. دسته کارآفرین بین المللی، از تاریخ 9 تا 19 آگوست یعنی ماه جاری ابراز تمایل ها یا Expression of Interest ها را خواهد پذیرفت.
  • کارآفرین فارغ التحصیل بین المللی: فارغ التحصیلانی که در نیو فاندلند و لابرادور تحصیل نموده اند و می خواهند در این استان کسب و کاری راه اندازی نمایند می توانند واجد شرایط این دسته باشند.
  • پایلوت مهاجرت آتلانتیک: استان نیوفاندلند و لابرادور یکی از استان هایی است که در این برنامه که با دولت فدرال مرتبط است شرکت می نماید. این پایلوت به خارجی ها اجازه کار در مشاغلی را می دهد که تا کنون هیچ کانادایی در آن شاغل نشده است. دولت کانادا اخیرا اعلام نموده است که این پایلوت تا دسامبر 2021 تمدید خواهد شد.

اکسپرس انتری چیست؟

شاید برای همراهانی که تازه به خبرنگاران پیوسته اند این سوال پیش بیاید که اکسپرس انتری چیست؟ در واقع، اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که به اداره مهاجرت، شهفرایندی و پناهندگی کانادا اجازه می دهد نیروهای کاری ماهر را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کند.

متقاضیان واجد شرایط، که دارای امتیاز کافی در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS هستند طی پذیرش های متوالی، از طرف اداره مهاجرت کانادا انتخاب می شوند و از آنها دعوت می گردد تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند. متقاضیانی هم که از طرف استان خاصی انتخاب شده باشند در سیستم جامع رتبه بندی 600 امتیاز اضافی دریافت می نمایند.

افزایش سطح مهاجرت استان نیوفاندلند و لابرادور

مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه فارغ التحصیلان بین المللی نیوفاندلند و لابرادور

مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه نیروهای متخصص نیوفاندلند و لابرادور

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1932

به "نیو فاندلند و لابرادور سال جاری از هدف مهاجرتی 2022 فراتر خواهد رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیو فاندلند و لابرادور سال جاری از هدف مهاجرتی 2022 فراتر خواهد رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید