ناسا تصاویر غیرواقعی از دنیا منتشر کرد!

به گزارش مجله دور زمین، ناسا تصاویر خیره کننده، اما غیرواقعی از اجرام فضایی منتشر نموده است.

ناسا تصاویر غیرواقعی از دنیا منتشر کرد!

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، این تصاویر برای آموزش الگوریتم های ستاره شناسی مورد استفاده قرار می گیرند و تنها یک تصویر در میان آن ها واقعی است.

تصویر زیر ترکیبی از 225 عکس است که 224 عدد از آن ها غیرواقعی و تنها یک عدد واقعی است، تشکیل شده است. این تصاویر از طریق هوش مصنوعی ساخته شده اند و تنها یکی از تصاویر نشان دهنده پدیده ای میان ستاره ای است که از طریق تلسکوپ فضایی هابل به ثبت رسیده است.

ناسا از الگوریتم های رایانه ای برای یافتن ستاره ها و کهکشان ها و مقدار گیری ویژگی های آن ها در تصاویر واقعی ثبت شده از طریق تلسکوپ های رباتیک استفاده می نماید. اما برای کالیبره کردن این الگوریتم ها، آن ها را از طریق تصاویر غیرواقعی از دنیا آزمایش می نمایند.

به گفته ناسا، چرا باید دنیای تقلبی بسازیم؟ یک علت وجود دارد. برای درک بهتر دنیا واقعی

این تصاویر غیرواقعی به گونه ای ساخته شدند که تصاویر واقعی ناسا را شبیه سازی می نمایند. یک حساب توییتری نیز به تازگی دست به انتشار این تصاویر زده است.

ساخت تصاویر غیرواقعی از پدیده های کیهانی از طریق هوش مصنوعی موضوع مقاله ای پیش چاپ به رهبری مایکل جی اسمیت (Michael J. Smith) دانشجوی دکترا از دانشگاه هرتفوردشایر (Hertfordshire) نیز هست.

روش آن مبتنی بر مدل فراوریی نمره محور است. نوعی هوش مصنوعی که می تواند تصاویر با کیفیت بالا فراوری کند. اما آیا هوش مصنوعی توانست شما را نیز گمراه کند؟ در تصویر زیر می توانید تنها تصویر فضایی واقعی را مشاهده کنید.

این تصویر واقعی از سحابی خرچنگ ثبت شده است. سحابی ها ابر های بزرگی از غبار و گاز هستند که در میان ستاره ها قرار دارند و محل تولد ستاره های نو را شکل می دهند. این سحابی ها زمانی که ستاره ای بزرگ تر از خورشید چرخه مرگ خود را شروع می نماید، تشکیل می شوند.

سحابی خرچنگ در فاصله شش هزار و 500 سال نوری از زمین و در صورت فلکی برج ثور واقع شده است و بقایای یک ابرنواختر یا انفجار ستاره ای بزرگ است. این سحابی را می توان با یک تلسکوپ کوچک مشاهده کرد و برترین زمان رصد آن ماه ژانویه است.

به گفته ناسا، سحابی خرچنگ، نتیجه ابرنواختری متعلق به 1054 سال پیش از میلاد مسیح و مملو از عناصری رازآلود است. این عناصر نه تنها به شدت پیچیده هستند بلکه جرم کمتری نسبت به ابرنواختر اولیه دارند و سرعت آن ها از حد انتظار بیشتر است.

این سحابی که اولین بار بیش از هزار سال قبل از طریق یک اخترشناس چینی کشف شد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2035

به "ناسا تصاویر غیرواقعی از دنیا منتشر کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا تصاویر غیرواقعی از دنیا منتشر کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید