دانشگاه های چین پرچم دار تحقیقات هوش مصنوعی

به گزارش مجله دور زمین، ایسنا نوشت: سازمان جهانی مالکیت فکری در تازه ترین گزارش خود اظهار داشت که اگرچه ارائه پنتها در جهان در حال حاضر در سلطه شرکت های فناوری کشورهای آمریکا و ژاپن واقع شده است اما دانشگاههای چینی نیز در این زمینه همچنان موفق عمل می نمایند.

دانشگاه های چین پرچم دار تحقیقات هوش مصنوعی

این رتبه بندی حاکی از آن است که در میان 500 متقاضی ثبت اختراع، 167 مورد از آنها به دانشگاه ها و سازمان های تحقیقاتی عمومی اختصاص می یابد. چینی ها موفق شدند بیشترین تعداد از پتنت های ثبت شده را به خود اختصاص دهند و در این رتبه بندی 110 دانشگاه چینی، 20 دانشگاه آمریکایی، 19 دانشگاه کره ای، چهار دانشگاه ژاپنی و چهار سازمان تحقیقاتی دولتی اروپایی حضور داشتند.

سازمان جهانی مالکیت فکری در گزارش اخیر خود گفت: رتبه اول و دوم فعالیت های ثبت اختراع در حوزه هوش مصنوعی به ترتیب تحت سلطه شرکت های بزرگ آمریکایی و ژاپنی است. شرکت سامسونگ کره جنوبی نیز در این رقابت رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که فعالیت دانشگاه ها در حوزه هوش مصنوعی بیشتر در عرصه تحقیقات هوش مصنوعی، برخی تکنیک های یادگیری ماشین و علوم اعصاب انجام می گردد.

دانشگاه های چینی از قبیل دانشگاه ژیدیان(Xidian) و دانشگاه ژجیانگ(Zhejiang) در میان 30 ثبت کننده برترپتنت ها هستند. دانشگاه ژیدیان(Xidian) پتنت هایی را در حوزه ارتباطات دوربرد و دانشگاه ژجیانگ(Zhejiang) پتنت هایی راجع به صنعت و فراوری به ثبت می رساند. دانشگاه پکن نیز در این رابطه نقشی کاربردی ایفا می نماید. راجع به دانشگاه های آمریکایی که در حوزه ثبت پتنت های هوش مصنوعی فعال هستند می توان به دانشگاه های کالیفرنیا، ام.آی.تی و دانشگاه کلمبیا اشاره نمود. مؤسسه ملی علوم و فناوری صنعتی پیشرفته و مؤسسه ملی اطلاعات و ارتباطات فناوری ژاپن نیز در زمره برترین مؤسسات در حوزه ثبت پتنت های هوش مصنوعی هستند.

سفر با تور چین هیچوقت اینقدر ارزان نبوده است.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 171

به "دانشگاه های چین پرچم دار تحقیقات هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های چین پرچم دار تحقیقات هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید