مسافرخانه کتابی ملایر تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی است

به گزارش مجله دور زمین، ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارشهای منتشر شده، مسافرخانه کتابی ملایر تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی است.

مسافرخانه کتابی ملایر تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی است

ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر ضمن اشاره به ثبت مسافرخانه کتابی در لیست آثار ملی ایران اظهار کرد: مراتب ثبت مسافرخانه کتابی در لیست میراث فرهنگی تاریخی ملی از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار همدان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در اجرای بند (ج) ماده واحد، قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی در لیست آثار ملی و لیستهای ذیربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی- تاریخی مسافرخانه کتابی گزارش شد و پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره 33846 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر توضیح داد: مسافرخانه کتابی در جداره میدان امام (ره) شهر ملایر و روبروی بازار تاریخی ملایر و از معدود بناهای تاریخی به جامانده در شهر ملایر است.

وی با تأکید بر اینکه براساس نامه ابلاغی وزیر به استاندار همدان آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت است، گفت: هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن گردد، برابر مواد 558 تا 569 از کتاب پنجم قانون مجازاتهای اسلامی، تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده جرم محسوب می گردد و مرتکب مشمول مجازاتهای قانونی خواهد شد و بازسازی و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این اداره ممکن خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر با اشاره به شناسایی بیش از 340 اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان ملایر اعلام کرد: از این تعداد بیش از 200 اثر در لیست آثار ملی کشور و تا به امروز 15 اثر شامل هنرهای سنتی و خرده فرهنگهای این شهرستان نیز در لیست میراث ناملموس کشور ثبت شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 26 تیر 1402 بروزرسانی: 26 تیر 1402 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2421

به "مسافرخانه کتابی ملایر تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرخانه کتابی ملایر تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید