مدارگرد LRO ناسا محل فرود سطح نشین ویکرام را آنالیز خواهد نمود

به گزارش مجله دور زمین، سطح نشین ویکرام سازمان پژوهش های فضایی هند قرار بود 15 شهریور بر سطح ماه فرود بیاید. فرودی که به نظر با موفقیت همراه نبوده است و تنها دقایقی پیش از فرود مرکز کنترل سازمان فضایی هند ارتباط خود را با فضاپیما از دست داد.

مدارگرد LRO ناسا محل فرود سطح نشین ویکرام را آنالیز خواهد نمود

چندی پیش مدارگرد چاندرایان 2 توانست از محل فرود سطح نشین ویکرام تصویربرداری کند. تصویری که البته سازمان پژوهش های فضایی هند آن را منتشر ننموده است. با این حال طبق اعلام این سازمان کوشش ها برای برقراری ارتباط مجدد با فضاپیما کماکان ادامه دارد.

به زودی مدارگرد اکتشافی ماه (LRO) ناسا نیز از فراز محل فرود سطح نشین ویکرام عبور خواهد نمود. مدارگرد LRO قرار است امروز از محل فرود این سطح نشین تصویربرداری کند.

طبق سیاست های ناسا داده های LRO باید در دسترس عموم قرار بگیرد. به این ترتیب مسئولان ناسا اعلام نموده اند که تمام تصاویر ثبت شده از منطقه فرود سطح نشین ویکرام را برای آنالیز های بیشتر در اختیار سازمان پژوهش های فضایی هند قرار خواهند داد.

LRO که در سال 2009 به فضا پرتاب شده یکی از تیزبین ترین ابزارهای بشر در مدار ماه است که پیش از این نیز تصاویر مختلفی از فضاپیماهای روی سطح ماه تهیه نموده است. از محل فرود و بقایای ماموریت های آپولو گرفته تا مریخ نوردهای یوتو و یوتو 2 چین.

تا کنون تنها سه کشور روسیه، آمریکا و چین پیروز به فرود فضاپیما بر سطح ماه شده اند و در صورت برقراری ارتباط با سطح نشین ویکرام و پیروز بودن فرود این سطح نشین هند به چهارمین کشوری تبدیل خواهد شد که به این مهم دست یافته است.

با این حال حتی در صورت عدم پیروزیت در برقراری ارتباط با سطح نشین ویکرام ماموریت چاندرایان 2 هند با مدارگرد چاندرایان 2 ادامه خواهد یافت. مدارگرد چاندرایان 2 به مدت هفت سال به فعالیت خود در مدار ماه ادامه خواهد داد.

عکس کاور: طرحی گرافیکی از فرود سطح نشین ویکرام بر سطح ماه.

Credit: ISRO

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 524

به "مدارگرد LRO ناسا محل فرود سطح نشین ویکرام را آنالیز خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارگرد LRO ناسا محل فرود سطح نشین ویکرام را آنالیز خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید