مالزی سفیر میانمار را فراخواند

به گزارش مجله دور زمین، مالزی سفیر میانمار را فراخوانده است تا نارضایتی خود را نسبت به ادامه خشونت ها در استان راخین علیه مسلمانان روهینگیا اعلام کند.

مالزی سفیر میانمار را فراخواند

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که خشونت های اخیر موجب آواره شدن بیش از 125 هزار مسلمان روهینگیا در استان راخین شده و هزاران مسلمان برای رهایی از این خشونت های مرگبار به بنگلادش فرار نموده اند، مالزی سه شنبه سفیر میانمار را فراخوانده تا مراتب اعتراض و نارضایتی خود را اعلام کند.

عنیفه امان وزیر خارجه مالزی در سخنانی تاکید نمود: حوادث خشونت آمیز اخیر نشان می دهد که دولت میانمار به پیشرفت کمی در دستیابی به یک راه چاره مسالمت آمیز برای حل و فصل مسئله ای که اقلیت روهینگیا با آن روبرو هستند، دست یافته است.

وی در ادامه توضیح داد: با توجه به این تحولات، مالزی بر این باور است که مساله خشونت و تبعیض علیه مسلمانان روهینگیا باید در یک نشست بین المللی بالاتر مطرح گردد.

میانمار حدود 1.1 میلیون مسلمان روهینگیا را مهاجران غیر قانونی می داند که از کشور بنگلادش وارد این کشور شده اند و حاضر نیست به آنها شهروندی اعطا کند.

مقام های میانمار شبه نظامیان روهینگیا را عامل اصلی آتش زدن خانه های مسلمانان و کشتار غیر نظامیان می دانند ولی ناظران حقوق بشر و مسلمانانی که از استان راخین فرار نموده اند، تاکید می نمایند که ارتش میانمار سعی می نماید با آتش سوزی و کشتار، مسلمانان را مجبور به ترک این مناطق کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 614

به "مالزی سفیر میانمار را فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی سفیر میانمار را فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید