لزوم الگوبرداری از ترکیه، مالزی و کره برای افزایش صادرات غیرنفتی

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نتایج توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 و برطرف تحریم ها در امسال، سال 94 را سال توسعه صادرات غیرنفتی دانست.

لزوم الگوبرداری از ترکیه، مالزی و کره برای افزایش صادرات غیرنفتی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، محمدرضا نعمت زاده در دیدار نوروزی خود با رییس کل، معاونان و مدیران سازمان توسعه تجارت، با تاکید بر اینکه سال 94 با توجه به فضای جدید ایجاد شده سال شتاب در توسعه صادرات غیرنفتی است، گفت: تمامی برنامه های وزرات صنعت، معدن و تجارت در امسال بر موضوع صادرات غیرنفتی و شتاب در توسعه روزافزون آن متمرکز است.

وی در این دیدار با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت به عنوان یکی از اصلی ترین متولیان صادرات غیرنفتی کشور باید ساماندهی بیشتری را در این حوزه ایجاد کند، تاکید نمود: دبیرخانه شورای عالی صادرات باید فرابخشی عمل نموده و از حوزه وظایف سازمانی خارج گردد و مختص به یک بخش نباشد.

نعمت زاده ادامه داد: سازمان توسعه تجارت باید تمامی مصوبات صادرات غیرنفتی را پیگیری و به اجرا برساند تا از این طریق جهشی در صادرات کشور ایجاد گردد. از سوی دیگر این سازمان موظف است کلیه موضوعات مرتبط با توسعه صادرات غیرنفتی را رصد و آنالیز لحظه به لحظه کند و تا حد امکان از درگیر شدن در بوروکراسی های زائد خودداری کند.

وی یکی از وظایف سازمان توسعه تجارت را مطالعه فرایندهای پیشرفت و توسعه صادرات در کشورهای دیگر دانست و اضافه نمود: کشورهای ترکیه، مالزی و کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که در زمینه صادرات، عملکرد موفقی را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند بنابراین جا دارد که فرایندهای توسعه صادرات در این کشورها با دقت آنالیز و از آنها الگوبرداری مناسبی گردد.

در این جلسه که در محل سالن اصفهان برگزار گردید، افخمی راد رییس کل، میرابوطالب بدری معاون بازاریابی و تنظیم روابط و یغمور قلی زاده معاون یاری های تجاری به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه خود در سال 93 پرداختند و برنامه های خود در امسال را تشریح کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 568

به "لزوم الگوبرداری از ترکیه، مالزی و کره برای افزایش صادرات غیرنفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم الگوبرداری از ترکیه، مالزی و کره برای افزایش صادرات غیرنفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید