طرح فروش بدون قرعه کشی بر اساس مجوز نهادهای ذیربط

به گزارش مجله دور زمین، نزدیک به 2 سال است که کارشناسان مالی نسبت به تبعات فروش خودرو به وسیله قرعه کشی به طور مداوم هشدار داده اند. روشی منسوخ که در ظاهر برای کنترل نظام عرضه طراحی شده بود ولی در عمل شاهد شکل گیری لایه های مختلفی از واسطه ها بودیم. اکنون با بهبود نسبی اوضاع، خبرهایی مبنی بر حذف شیوه فروش خودرو به صورت قرعه کشی به گوش می رسد.

طرح فروش بدون قرعه کشی بر اساس مجوز نهادهای ذیربط

طرح فروش بدون قرعه کشی هایما S7 پلاس

در ثبت نام مردادماه هایما S7 پلاس که با قرعه کشی صورت گرفت، از بین 1 هزار و 400 برنده اصلی و ذخیره، فقط 124 نفر به عنوان مشتری واقعی اقدام به واریز وجه کردند. شرکت ایران خودرو درباره طرح فروش فوق العاده هایما S7 پلاس و بعضی نقدها مطرح شده، توضیحاتی را ارائه کرد.

این خودروساز با اشاره به سطح قیمتی هایما S7 پلاس اطلاعیه ای را منتشر کرد. بنابر این اطلاعیه اعلام شد که به خاطر کندی فرایند ثبت نام مردادماه که به صورت قرعه کشی صورت گرفت، بسیاری از برنامه های تأمین و فراوری محصول دچار چالش شد و تبعات آن به علت کاهش عرضه به بازار هم منتقل شد. بنابراین ایران خودرو به منظور ایجاد شرایط برای تکمیل ظرفیت فروش، طبق مجوز نهادهای ذیربط طرح فروش بدون قرعه کشی را برای این محصول به اجرا گذاشته است.

از اوایل خردادماه 1399 طرح نو موسوم به عرضه خودرو به وسیله سیستم قرعه کشی از سوی مسئولان مالی مربوطه اتخاذ شد؛ طرحی که حتی قبل از آن که اجرایی گردد و نتایج آن رخ نشان دهد، کارشناسان نسبت به تبعات فاجعه بار آن هشدار داده بودند، ولی شرایط وخیم بازار خودرو کار را به جایی رسانده بود که هیچ راه دیگری برای برون رفت از این بحران متصور نمی شد.

با اجرای طرح فروش بدون قرعه کشی ، زمینه واسطه گری و فروش امتیاز خودرو برای برندگان که پس از برنده شدن در پی مشتری برای تکمیل وجه بودند، از میان می رود و خودرو به دست مشتری واقعی می رسد.

در این اطلاعیه به زمان اجرای بخش نامه هم اشاره و عنوان شد که در طرح فروش 2 روز گذشته هایما S7 پلاس در لحظات ابتدایی، چند ده هزار نفر به سامانه فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو مراجعه کردند.

در این طرح، از بین چند ده هزار نفر، 1000 نفر بر اساس ظرفیت اختصاص یافته با ورود به درگاه اینترنتی نسبت به طی مراحل ثبت نام اقدام کردند، اما بعضی از آنها با ورود به درگاه پرداخت مبلغ خودرو، از خرید انصراف دادند و از سایت فروش ایران خودرو خارج شدند؛ به این ترتیب، فرآیند ثبت نام و تکمیل ظرفیت در این طرح به مرور با ورود متقاضیان انجام شد و به مدت 1.5 ساعت و تا تکمیل وجه آخرین خودرو به طول انجامید.

این اطلاعیه ضمن تأکید بر بی نقص بودن عملکرد سایت فروش ایران خودرو بر اساس داده های ثبت شده و قابل ارزیابی، افزود که درصورت تمدید مجوز این طرح فروش امکان ثبت نام متقاضیان بیشتری فراهم خواهد شد.

آگهی های خرید و فروش هایما S7 پلاس

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2254

به "طرح فروش بدون قرعه کشی بر اساس مجوز نهادهای ذیربط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح فروش بدون قرعه کشی بر اساس مجوز نهادهای ذیربط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید