طرح جامع پدافند غیرعامل استان ها تا خاتمه سال جاری نهایی می گردد

به گزارش مجله دور زمین، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه استان ها باید به سرعت طرح جامع پدافند غیرعامل را تهیه نمایند، گفت: لازم است این طرح ها تا سرانجام سال 98 نهایی گردد.

طرح جامع پدافند غیرعامل استان ها تا خاتمه سال جاری نهایی می گردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پدافند غیرعامل کشور، اجلاس سراسری کمیته پدافند غیرعامل استان ها روز شنبه با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور به صورت ویدئو کنفرانس در وزارت کشور برگزار گردید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این اجلاس با تاکید بر اینکه صیانت از زیرساخت ها و حفاظت از مردم اولویت سازمان پدافند غیرعامل کشور است، گفت: کوشش داریم تا با ارتقای پایداری و آمادگی ها، سطح آسیب پذیری ها را به حداقل ممکن برسانیم.

سردار جلالی با تاکید براینکه رزمایش ها جهت ارزیابی وضعیت آمادگی ها باید به طور مستمر انجام گردد، بیان نمود: این رزمایش ها سبب می گردد تا اشکالات احتمالی معین شده و به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به اینکه استان ها باید برنامه های معین حفاظت از مردم در شرایط بحران را در دستور کار قرار دهند، گفت: شهرهای بزرگ باید فضاهای مناسبی جهت اسکان مردم در شرایط اضطراری تهیه نمایند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به ضرورت ارتقای تاب آوری سیستم های سایبری نیز اشاره و توضیح داد: با توجه به اینکه امروز سایبر به عنوان زیرساخت همه دستگاه ها خدمت رسان تبدیل شده است باید کوشش کرد تا خدمات وابسته به فضای سایبر بتوانند در هر شرایطی به ارائه خدمت ادامه دهد.

سردار جلالی از نهایی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل استان ها تا سرانجام سال 98 اطلاع داد و گفت: لازم است با توجه به ویژگی های خاص هر استان طرح پاسخ اضطراری در مواقع بحرانی نیز در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این جلسه نیز استانداران، به وسیله ویدئو کنفرانس به ارائه گزارشی از اقدامان انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل در استان ها پرداختند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 671

به "طرح جامع پدافند غیرعامل استان ها تا خاتمه سال جاری نهایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع پدافند غیرعامل استان ها تا خاتمه سال جاری نهایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید