رویداد تازه شو با موضوع فناوری مد و لباس در اراک برگزار گردید

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران/مرکزی رویداد تازه شو با موضوع فناوری مد و لباس در حوزه صنایع خلاق فرهنگی به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار گردید.

رویداد تازه شو با موضوع فناوری مد و لباس در اراک برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران، فاطمه محرمخانی کارآفرین و مدیر و موسس آکادمی آزاد فنی و حرفه ای ارمغان در این رویداد که به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان مرکزی برگزار گردید، هدف از تاسیس آکادمی را آموزش صحیح مهارت و یاری به شروع کار برای جوانان مطرح نمود و گفت: هدف این است که هنرجویان با یادگیری مهارت و کسب کار در حوزه پوشاک، کاری را راه اندازی نمایند.

وی اضافه نمود: ابتدای فعالیت، فراوری چادرهای آستین دار را طراحی کردم که در نمایشگاه های متعدد در کشور عرضه شد، اما متاسفانه در شهرهای زیارتی و شهرهای جنوب کشور چادرهای طراحی شده توسط بنده، کپی شده و با نام تجاری دیگری به فروش می رسید.

محرمخانی اضافه نمود: با وجود این قبیل شکست ها در جهت راه، از آنها درس گرفته و با وجود یاس و ناامیدی غیرقابل توصیف، عقب نشینی نکردم و در نهایت به پیروزیت های زیادی از جمله همکاری با فراورینمایندگان پوشاک و مزون داران کشور دست پیدا کردم.

وی ادامه داد: صنعت پوشاک در ایران بسیار پررونق است و افراد زیادی در این زمینه فعالیت دارند، پوشاک یکی از نیازهای اساسی انسان است که اهمیت آن غیرقابل انکار است. مهمترین عامل در این شغل، داشتن خلاقیت و مهارت در طراحی و شناخت اندام و پارچه است، در کنار اینها شاید بتوان مهمترین عامل پیروزیت را برای یک خیاط، تجربه دانست.

محرمخانی بیان نمود: در حال حاضر مراجعه افراد خصوصا افراد تحصیل نموده برای فراگیری این حرفه نسبت به قبل افزایش پیدا نموده و از این رو می توان دریافت که این شغل به عنوان یک کسب و کار درآمدزا در نظر گرفته شده و برای بعضی افراد یک کالای باارزش و لوکس محسوب می گردد.

وی تاکید نمود: یک فراورینماینده پیروز باید با چالش های بازار کار آشنا باشد و برای فراوری در حیطه مد و لباس، شناسایی انواع پارچه و چرخه رنگ را مورد توجه قرار دهد. شناسایی بازار هدف و نیازهای بازار، بسته بندی شکیل، سیاست کار درست و صداقت و جلب اعتماد مشتری و داشتن نام تجاری برای کالاهای فراوریی در کار نیز باید همیشه در دستور کار فراورینمایندگان باشد.

مهدیه آرمانفر کارآفرین و صاحب برند میمبو نیز در این رویداد گفت: برند میمبو در زمینه طراحی و فراوری پوشاک کودک و عرضه به بازار تهران و چند شهرستان دیگر در سراسر کشور فعالیت دارد که 5 نفر نیروی مستقیم و 6 نیروی غیرمستقیم در این شرکت فعالیت دارند.

وی اضافه نمود: برنامه ریزی هدفمند و کوشش برای برطرف موانع و عدم عقب نشینی و تبدیل تهدیدها به فرصت از جمله عوامل پیروزیت در این جهت بوده است. بزرگترین مانع پیروزیت ها ترس از شکست است که باید بر این ترس غلبه کرد، جرات مقابله با ترس ها آموختنی است.

آرمانفر ادامه داد: اشتباهات و شکست ها، پله های صعود و یادگیری هستند و هیچ فرد پیروزی بدون طی کردن این پله ها به مقصد نرسیده است.

سحر اسکندری کارآفرین و صاحب برند تار و پود نیز که حرفه خود را از سال 95 شروع نموده با بیان اینکه جهت شغلی باید منطبق بر استعدادها و خاستگاه درونی باشد، اضافه نمود: مرور تجربه های دوران کودکی می تواند در این جهت پیروزیت آفرین باشد چرا که در کودکی دغدغه پول وجود ندارد و می توان استعدادها را کشف کرد.

وی ادامه داد: مهم نیست چند نفر در این جهت شما را تشویق می نمایند بلکه مهم این است بتوان با تمام محدودیت ها و مسائل به راه ادامه داد.

مهشید قناتی متخصص و منتور فناوری مد نیز در انتها این رویداد در جمع بندی مباحث مطرح شده به تشریح فعالیت ها و پیروزیت های فعالیت خود پرداخت و گفت: با توجه ویژه به خلاءها و کمبودها و فرصت های زمانی پیش رو می توان به ایده های جدید دست پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1793

به "رویداد تازه شو با موضوع فناوری مد و لباس در اراک برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد تازه شو با موضوع فناوری مد و لباس در اراک برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید