شرکت دانش بنیان ایرانی پیروز به فراوری نانوکربنات کلسیم در مقیاس صنعتی شد

به گزارش مجله دور زمین، یک شرکت دانش بنیان با دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی برای اولین بار پیروز به فراوری نانوکربنات کلسیم در مقیاس صنعتی در خاورمیانه شد.

شرکت دانش بنیان ایرانی پیروز به فراوری نانوکربنات کلسیم در مقیاس صنعتی شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، یک شرکت دانش بنیان با دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی برای اولین بار پیروز به فراوری نانوکربنات کلسیم در مقیاس صنعتی در خاورمیانه شد.

پیمان رازقی خسرویه، مدیر عامل شرکت کیمیا پیشرو صنعت نانوی ایرانیان در این باره اظهار کرد: نانو کربنات کلسیم یکی از پرکاربردترین نانومواد در دنیاست که در زمینه های مختلفی از جمله شفاف کردن پلیمر های نیمه شفاف، تقویت کننده و افزایش دهنده خواص فیزیکی و مکانیکی انواع لاستیک ها و پلاستیک ها مورد استفاده قرار می گیرد. ضمن اینکه در صنایع پزشکی نیز به عنوان ماده اولیه پروتز مصنوعی، دارو های ضد سرطان، چسب دندان و چسب استخوان کاربرد دارد.

وی با اشاره به نانو کربنات کلسیم برای اولین بار است که در مقیاس صنعتی در خاورمیانه و به دست متخصصان این شرکت فراوری شده است، درباره زمینه صادرات این محصول دانش بنیان نیز گفت: در حال حاضر بر روی مصارف داخلی تمرکز نموده ایم و کوشش می کنیم تا شرکت های داخلی را با خواص فوق العاده این محصول آشنا کنیم. در گام بعدی و بعد از دریافت استاندارد های بین المللی در امسال یا سال آینده، صادرات به اتحادیه اروپا را در چشم انداز خود داریم.

رازقی با بیان اینکه پودر نانو کربنات کلسیم از کشور هایی نظیر چین، اتریش و اسپانیا وارد کشور می گردد، توضیح داد: به دلیل واردات این پودر با ارز های رایج، معمولا قیمت تمام شده آن گران تمام می گردد لذا فراوری این محصول در کشور علاوه بر اینکه قیمت را پایین می آورد مانع خروج ارز از کشور نیز می گردد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را به منظور راه اندازی خط فراوری نیمه صنعتی و فراوری محصول دریافت نموده است، اظهار داشت: با تسهیلاتی که از صندوق نوآوری و شکوفایی گرفتیم حدود نیمی از هزینه های مورد احتیاج برای تاسیس کارگاه را تامین کردیم و توانستیم از این تسهیلات برای طراحی و ساخت تجهیزات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تمام مباحث مربوط به طراحی، شبیه سازی و ساخت تجهیزات در داخل کشور و توسط خودمان انجام شد و به همین خاطر با هزینه پایین توانستیم کار را پیش ببریم.

رازقی در انتها با تاکید بر اینکه اکثر مباحث دانش بنیان های تک هستند و به همین دلیل هزینه ها در این بخش بسیار بالاست، گفت: بنده به مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی پیشنهاد می کنم قدری مبلغ تسهیلات را بالاتر ببرند تا بتواند هزینه های لازم برای فراوری محصولات دانش بنیان را پوشش دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 658

به "شرکت دانش بنیان ایرانی پیروز به فراوری نانوکربنات کلسیم در مقیاس صنعتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت دانش بنیان ایرانی پیروز به فراوری نانوکربنات کلسیم در مقیاس صنعتی شد"

1 دیدگاه

صادق زنگنه 9 دی 1399

سلام چطور میتوانیم با مدیرعامل این شرکت جهت تهییه محصول ارتباط برقرار کنیم ؟

پاسخ به صادق زنگنه
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید