شرط اصلی اتحادیه اروپا برای بهبود روابط با روسیه

به گزارش مجله دور زمین، سفیر اتحادیه اروپا در مسکو با تأکید اینکه روسیه و اتحادیه اروپا، بعنوان دو همسایه بزرگ، باید راهی برای اصلاح روابط متناسب با منافع طرفین بیابند، شرط اصلی بهبود روابط دوجانبه را اجرای کامل توافقنامه مینسک از سوی مسکو نامید.

شرط اصلی اتحادیه اروپا برای بهبود روابط با روسیه

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارکوس ادرر سفیر اتحادیه اروپا در روسیه در گفت و گو با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، تأکید کرد که همسایگان بزرگی مانند روسیه و اتحادیه اروپا باید قطعاً راهی برای اصلاح روابط دوجانبه، متناسب با منافع طرفین پیدا نمایند.

به گفته این دیپلمات، با وجود روابط پرتنش بین مسکو و بروکسل، طرفین برای بهبود اوضاع باید کوشش نمایند و در صورت تحقق بعضی شرایط، این مسئله امکان پذیر خواهد بود.

ادرر اضافه نمود: اینکه آیا در سال 2020 دورنمای واقعی برای بهبود شرایط این روابط وجود خواهد داشت یا خیر، مسئله ای است که هنوز خیلی زود است درباره آن نظر داد. البته ما شاهد پیشرفت هایی در روابط روسیه و اوکراین در امسال بودیم که برای روابط بین اتحادیه اروپا و روسیه بسیار با اهمیت است.

این دیپلمات اروپایی تاکید نمود که اگر به پنج اصل تشکیل دهنده سیاست اتحادیه اروپا در قبال فدراسیون روسیه نگاه کنید، اجرای کامل توافقنامه مینسک اصل شماره یک این سیاست است.

ادرر اضافه نمود: اجرای توافقنامه مینسک و حل مشکل گاز، کلید اصلی بهبود روابط روسیه و اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گفته وی، طی 30 سال گذشته روابط اتحادیه اروپا و روسیه فراز و نشیب های بسیاری داشته است، ولی طرفین باید کوشش نمایند تا روابط را توسعه دهند.

سفیر اتحادیه اروپا در مسکو یادآور شد، مردم روسیه بیشترین تعداد دریافت ویزا شِن گِن را به خود اختصاص می دهند و همکاری های اتحادیه اروپا و روسیه در عرصه فرهنگی، علمی و تجاری-مالی، پیروز ترین عرصه هاست.

لازم به یادآوری است، روز پنج شنبه، 12 دسامبر (21 آذر ماه)، رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم سیاسی خود درباره تمدید تحریم های مالی علیه روسیه که در تاریخ 31 ژانویه 2020 منقضی خواهد شد را اتخاذ کردند.

الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این تصمیم گیری، با یادآوری اینکه تحریم های ضدروسی اتحادیه اروپا هر 6 ماه یکبار تمدید می شوند و این مسئله برای مقامات مسکو غیرمنتظره نبود، تاکید نمود که این تحریم ها به اقتصاد خود کشورهای اروپایی هم آسیب می رساند.

اتحادیه اروپا از سال 2014 به اینطرف در رابطه با وقایع اتفاق افتاده در اوکراین و الحاق مجدد منطقه کریمه به روسیه، تحریم هایی را علیه روسیه وضع نموده و اقدامات محدود نماینده مالی تاکنون بارها گسترش یافته و تمدید شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 734

به "شرط اصلی اتحادیه اروپا برای بهبود روابط با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط اصلی اتحادیه اروپا برای بهبود روابط با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید