رایزنی تامین اجتماعی برای افزایش دوباره حقوقها

به گزارش مجله دور زمین، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین شرایط ادامه اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده شرح داد و از رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای تامین منابع اقتصادی مورد نظر اجرای مرحله دوم متناسب سازی اطلاع داد.

رایزنی تامین اجتماعی برای افزایش دوباره حقوقها

مصطفی سالاری در گفت وگو با خبرنگاران، در این باره اظهار کرد: مذاکراتی با سازمان برنامه داشتیم که به ما در دو زمینه یاری نمایند تا بتوانیم با تامین منابع لازم متناسب سازی مرحله دوم را هم انجام دهیم.

وی اضافه نمود: یک یاری سازمان برنامه این است که تأدیه حداقل 90 هزار میلیارد تومان از مطالبات انباشته شده تامین اجتماعی از دولت در بودجه سال آینده پیش بینی و به ما پرداخت گردد. این موضوع مورد موافقت رئیس جمهور ، رئیس سازمان برنامه و دیگر دست اندرکاران امر نیز هست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا چگونگی وصول این بدهی در لایحه بودجه دیده شده است؟ مطرح کرد: طرق مختلفی برای دولت در پرداخت این بدهی وجود دارد، ممکن است وصول این بدهی نقدی هم نباشد و در قالب تهاتر اموال و دارایی ها و شرکتهای دولتی انجام گردد.

سالاری در ادامه به زمینه دوم تامین منابع جهت متناسب سازی مرحله دوم اشاره نمود و گفت: دولت بابت حق بیمه بعضی اقشار یارانه ای در نظر گرفته است و بر اساس قانون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی 23 قشر و صنف از جمله رانندگان تاکسی، کارگاه های زیر پنج نفر و غیره را تقبل نموده و عهده دار پرداخت آن است. همین تعهدات سال ها روی هم انباشته شده و اکنون به عنوان مطالبات مطرح است.

وی اضافه نمود: ما از دولت خواسته ایم مطالبات جاری سال 1400 سازمان را از این محل پرداخت کند. در این صورت توان اقتصادی ما افزایش می یابد و امکان متناسب سازی مرحله دوم فراهم می گردد که زمینه در این باره مثبت است. با یاری دولت و مجلس، خوشبین هستیم به نتایج خوبی برسیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به تشکیل کارگروهی با کانون عالی بازنشستگان برای تهیه فرمول ها و سناریوهای متناسب سازی مرحله دوم اشاره نمود و گفت: علاوه بر موارد گفته شده، افزایش حقوق کارگری که به تبع آن وصولی حق بیمه ما نیز افزایش خواهد یافت نیز می تواند بخشی از فاصله دریافتی بازنشستگان ما و صندوق های دیگر را پرکند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1658

به "رایزنی تامین اجتماعی برای افزایش دوباره حقوقها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تامین اجتماعی برای افزایش دوباره حقوقها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید