پیش بینی بازار بورس؛ وضغیت بازار بورس تا عید و در فروردین چگونه خواهد بود؟

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران- به نظر می رسد فرایند سینوسی بازار بورس تا نوروز ادامه دار خواهد شد.تحولات بازار بورس و فرایند مبهم شاخص در روزهای گذشته بسیاری از متضررین این بازار را درچار ابهام نموده است که در روزهای اینده چه اتفاقی خواهد افتاد. برای آنالیز شرایط روزهای آینده بازار سرمایه با امیر سیدی مدیرعامل یکی ازکارگزاری های بورس به گفت و گو پرداخته ایم که در ادامه مشروح ان را از نظر می گذارنید.

پیش بینی بازار بورس؛ وضغیت بازار بورس تا عید و در فروردین چگونه خواهد بود؟
بازار تا سرانجام اسفند سینوسی خواهد بود

به گزارش خبرنگاران به نقل از جماران؛ سیدی درباره شرایط پیش روی بازار بورس گفت: بازار هنوز در فضای اصلاحی خود مانده است و علی رغم تغییراتی که در مقررات رخ داد، فکر می کنم به دلیل عدم برطرف ابهامات پیش روی بازار سرمایه همچون مسائل مرتبط با بودجه، برجام و همچنین انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، مانع جمع بندی سرمایه گذاران برای ورود جدی به بازار شده است.

پیش بینی بازار بورس در فروردین 1400

وی اضافه کرد: بازار ما در روزهای آینده حالت هایی دارد که مثلا یک روز صعودی است و یکی دوروز نزولی خواهد بود اما در کل این فرایند مانع کاهش قیمت ها از سطحی که رشد پیدا می نمایند می گردد. من برداشتم این است از اواخر اسفند و اوایل فروردین موج صعودی کلاسیکی که همواره در دوره های مشابه داشتیم را ببینیم و از فروردین روال رشد بازار سرمایه قوی تر گردد لذا به نظر می رسد این فرایند سینوسی تا نوروز ادامه دار خواهد شد.

تصمیمات اخیر سازمان بورس مانع کاهش شدید قیمت ها می گردد

وی در مورد مصوبات اخر سازمان بورس نیز خاطر نشان کرد: تصمیمات اخیر سازمان بورس اگرچه نقدشوندگی لازم را کاهش داد و روشی بهینه نبود اما یک فرصتی برای بازار ایجاد کرد تا طی شدن این فضای ابهام آمیز قیمت ها نتواند کاهش قابل توجهی داشته باشد.

خروج پول حقیقی ها از صندوق های با درآمد ثابت خرسند نماینده خواهد بود؟

سیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر رکورد خروج سرمایه افراد حقیقی از صندوق های با درامد ثابت بر معاملات روزهای آینده گفت: یک نکته در مورد خروج پول حقیقی ها از صندوق های با درآمد ثابت وجود دارد که که ما دو نوع فعال حرفه ای و آماتور در بازار داریم. آن دسته از فعالان حرفه ای هستند که وقتی سهام خود را می فروشند، ای تی اف می خرند و اگر ای تی اف خود را فروختند، اقدام به خرید سهام می نمایند. لذا برداشت من این است که این اتفاق در مورد همین افراد حرفه ای اتفاق افتاده است اما پول تازه ای که حاصل انتقال پول از بیرون به داخل بازار است، اتفاق مهم تری است بخصوص اگر جریان ورود این پول ها تثبیت گردد. شواهدی وجود دارد که از روز گذشته این پول ها وارد بازار شده اند اما نسبت به آنچه در نیمه اول سال داریم فاصله زیادی دارد.

سهام شرکت های عظیم مستعد رشد هستند؟

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوالی درباره پتانسیل سهام شرکت های عظیم و خرد برای رشد، گفت: دیگرنباید سهام ها را به این شکل که کدام عظیم هستند و کدام خرد هستند نگاه کرد بلکه ما باید ببینیم کدام صنایع موقعیت بهتری دارند.

وی اضافه کرد: در هر گروهی می تواند سهام خوبی پیدا کرد. در گروه فلزی موقعیت خوبی فراهم شده است و در بعضی نمادهای گروه پالایشی سودهای خوبی شناسایی شده است که البته باید هر کدام از آنها آنالیز شوند و اگر سهام داران توان این کار را ندارند، سرمایه خود را به صندوق ها بسپارند چراکه عملکرد بهتری خواهند داشت.

اما سهام داران در صورتی که می خواهند خود اقدام به خرید و فروش سهام نمایند به تحلیل های تکنیکال اکتفا ننمایند و با آنالیز کدال و شرایط شرکت ها وارد معاملات شوند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1709

به "پیش بینی بازار بورس؛ وضغیت بازار بورس تا عید و در فروردین چگونه خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بازار بورس؛ وضغیت بازار بورس تا عید و در فروردین چگونه خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید