خبرنگاران امام آدینه سنندج: وقایع انقلاب برای نسل جوان بازگو گردد

به گزارش مجله دور زمین، سنندج - خبرنگاران - امام آدینه سنندج گفت: نسل جدید آشنایی زیادی با رویدادهای انقلاب ندارد و ضروری است که وقایع این نهضت برای آنان تشریح و تبیین گردد.

خبرنگاران امام آدینه سنندج: وقایع انقلاب برای نسل جوان بازگو گردد

به گزارش خبرنگاران، ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز آدینه این هفته سنندج گفت: در دوران طاغوت خبری از امکانات رفاهی مانند برق، گاز، جاده و تلفن نبود و اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی این خدمات در اختیار اقشار مختلف جامعه شهری و روستایی قرار گرفته بلکه مردم ایران در امنیت و آسایش به سر می برند.

وی اضافه نمود: مردم ایران به رهبری امام راحل علیه ظلم و ستم رژیم ستم شاهی به پا خواستند و رژیم طاغوت را سرنگون کردند و نظامی مبنتی بر عدالت اسلامی را پایه گذاری کردند و اینک بیش از چهار دهه از عمر پربرکت این نظام سپری شده است.

امام آدینه سنندج گفت: امام راحل پس از بازگشت به میهن اسلامی در بهشت زهرا (س) سخنرانی کرد و در آن سخنرانی تاریخی اتحاد و برادری و برابری را برای مردم ایران به ارمغان آورد و این همبستگی و اتحاد تا به امروز هم در بین مردم ایران باقی مانده است.

نماینده مردم کردستان مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر اخیر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان نیز گفت: این سفر 2 روزه منشا خیر و برکت برای مردم استان بود و پروژه های مهم و خوبی در این سفر به بهره برداری رسید.

ماموستا رستمی گفت: در این سفر سه هزار و 400 واحد مسکونی محرومان و آسیب دیده از سیلاب بهار پارسال و تصفیه خانه آب شرب سنندج به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی انتقال آب سد آزاد برای آب شرب سنندج شروع شد.

وی اضافه نمود: تسریع در راه اندازی راه آهن همدان- سنندج یکی دیگر از برکات سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به کردستان است که بهره برداری از این طرح می تواند نقش مهمی در شکوفایی مالی این استان داشته باشد.

امام آدینه سنندج گفت: این سفر 2 روزه و مصوبات آن نشان داد که دولت تدبیر و امید تمام توان خود را برای تکمیل و بهره برداری از پروژه نیمه تمام به کار گرفته است و در این زمینه از تمام توانمندی های دولت استفاده می نماید.

رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، کمک نیازمندان و افراد بی بضاعت، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی به منظور بهره مندی همه هموطنان از این نعمات از دیگر توصیه های امام آدینه سنندج در خطبه های نماز آدینه این هفته بود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور 2 روز(15 و 16 بهمن) مهمان مردم و مسوولان کردستان بود و در این سفر، چند طرح از جمله سه هزار و 400 واحد مسکونی محرومان را افتتاح و عملیات اجرایی چند طرح دیگر را نیز شروع کرد.

نماز آدینه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار میگردد.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می گردد و برابر کتیبه های موجود در بنای مسجد به سال 1227 هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر 2 ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، 12 حجره اطراف، شبستان ستوندار با 24 ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش آدینه را در این مکان اقامه می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1635

به "خبرنگاران امام آدینه سنندج: وقایع انقلاب برای نسل جوان بازگو گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امام آدینه سنندج: وقایع انقلاب برای نسل جوان بازگو گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید