دولت پاکستان مشاور امنیت ملی افغانستان را تحریم کرد

به گزارش مجله دور زمین، دولت پاکستان در پی انتقادهای مشاور امنیت ملی افغانستان از نقش منفی این کشور در فرایند صلح دولت کابل و طالبان، تماس های رسمی با حمدالله محب را متوقف کرد.

دولت پاکستان مشاور امنیت ملی افغانستان را تحریم کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، یک مقام ارشد دولت پاکستان فاش نموده است که از این پس اسلام آباد هیچ تعامل دوجانبه ای با حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان نخواهد داشت.

این مقام دولتی که خواست نامش فاش نگردد به صدای آمریکا گفت که این اقدام در پی نقدها اخیر محب درباره پاکستان انجام شده است.

مشاور امنیت ملی افغانستان حدود دو هفته پیش و تنها چند روز پس از سفر ژنرال قمر جاوید باجوه رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل گفته بود که پاکستان از مخالفان مسلح دولت افغانستان استفاده می نماید تا این کشور دوباره تضعیف گردد و از این طریق بخش هایی از خاک افغانستان را در اختیار بگیرد.

وی همچنین گفته بود که پاکستان هیچ عزت و افتخاری ندارد و اقوام پاکستان از جمله پشتون ها و بلوچ ها از دولت کشورشان راضی نیستند و پشتون ها بخاطر به دست آوردن حق شان قیام نموده و بلوچ ها به خاطر حق شان می جنگند.

زاهد حفیظ چوهدری سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به به این اظهارات آن را اتهامات بی اساس خواند که فضای اعتماد بین دو کشور را متضرر می نماید.

مشاور امنیت ملی افغانستان دو سال پیش نیز در پی اظهاراتش در سفر به آمریکا توسط واشنگتن تحریم شده بود و مقامات آمریکایی تماس های خود را با وی متوقف نموده بودند.

محب به رسانه ها گفته بود: واشنگتن عامدانه در حال تضعیف دولت افغانستان است تا بحران آفرینی کند و سپس دولتی مانند دولت های استعماری را در افغانستان مستقر نموده تا آن را تحت کنترل داشته باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1830

به "دولت پاکستان مشاور امنیت ملی افغانستان را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت پاکستان مشاور امنیت ملی افغانستان را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید