خروج یونان از منطقه یورو عواقب فاجعه باری دارد

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران: وزیر دارایی سابق آلمان عواقب خروج یونان از منطقه یورو را فاجعه بار دانسته و با تاکید براینکه مرکل سال گذشته تنها برای جمع کردن رای ورود یونان به منطقه یورو را خطار ارزیابی کرد ابراز امیدواری کرد که صدر اعظم آلمان خود را تغییر دهد.

خروج یونان از منطقه یورو عواقب فاجعه باری دارد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکوس کریستودولاکیسNicos Christodoulakis که در زمان ورود یونان به منطقه یورو از سال 2001 تا 2004 وزیر دارایی یونان بود و امروزه به عنوان پروفسور اقتصاد در آتن مشغول به کار است در تبادل نظر با روزنامه هندلز بلات در پاسخ به این پرسش که آیا شما از آوردن یونان به منطقه یورو به خود می بالید گفت: من بسیار از این بابت مغرورم. این تکلیفی سخت بود. عضویت در منطقه ارز مشترک یک نقطه عطف برای یونان بود. من اگر(به عقب بر گردم) بدون شک دوباره این کار را انجام می دهم.

وی در این باره که عضویت یونان درمنطقه یورو زود نبود نیز با پاسخ منفی جواب داده و گفت که ما با دو سال تاخیر به یورو وارد شدیم و ضرورتی نداشت که مدت بیشتری منتظر بمانیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما به همه تعهدات خود برای عضویت در منطقه یورو عمل نموده ایم همچنین گفت که من بسیاری از کشورها را می شناسم که اقدامات بحث برانگیزی را انجام داده اند و آمارها را تحت تاثیر قرار داده و سپس به یورو وارد شدند که از جمله آن ها آلمان است.

وزیر دارایی سابق یونان در بخش دیگری از این تبادل نظر تاکید نمود که یونان تا سال 2009 بسیار از یورو سود برد. متاسفانه ما برخی درس ها را خیلی دیر یاد گرفتیم. برای آن یونان هزینه بسیار بالایی پرداخت نموده است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا یونان باید در یورو باقی بماند گفت: بله، البته؛ یورو در هماهنگی یونان با اروپا نقش بزرگی را ایفا نموده است. من شک دارم که یونان بدون یورو شرایط بهتری داشت. خروج یونان از یورو عواقب فاجعه باری دارد. یک ارز جدید یونان سریعا با کاهش ارزش روبرو خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر درباره آِینده انتخابات اروپایی در یونان گفت: من فکر می کنم که اکثریت یونانی ها روند اروپایی را تایید خواهند کرد و هیچ گروه افراط گرایی را انتخاب نمی نمایند.

کریستودولاکیس همچنین گفت: من هم مانند نخست وزیر یونان اعتقاد دارم که کشور ما در عرض یک سال آینده می تواند به بازارها برگردد؛ در ابتدا بسیار محتاطانه و تنها با یک مبلغ کم حدود پنج میلیارد یورو.

وی همچنین گفت: اگر سرمایه گذاران ببینند که یونان در راستا درستی قرار گرفته است به کشور ما بر می گردند. برای این منظور ما به رشد احتیاج داریم. درس هایی که ما از سه سال گذشته گرفتیم این است که ما نمی توانیم یونان را بدون رشد مالی پایدار کنیم. شمار بیکاران باید کاهش پیدا کند. این باید اولویت اصلی ما باشد. ما نباید تنها روی افزایش مالیات ها و صرفه جویی تمرکز کنیم.

وزیر دارایی سابق یونان همچنین گفت که ما به زمان بیشتری برای باز پرداخت بدهی ها احتیاج داریم. شرایط ریاضتی سخت گیرانه تروئیکا از نظر سیاسی و اجتماعی قابل اجرا نیست.

وی سیاست های صندوق بین المللی پول برای تنها افزایش مالیات ها و کاهش هزینه ها برای یونان را سیاستی کاملا شکست خورده ارزیابی نموده و توضیح داد که اروپا تحت این شرایط رنج می برد.

کریستودولاکیس درباره این اظهار نظر مرکل در سال گذشته مبنی بر اینکه این خطا بود که یونان وارد منطقه یورو شد هم گفت: مرکل این تحلیل های پوپولیستی را در آستانه انتخابات ایراد کرد تنها برای اینکه رای بیشتری جمع کند.

وی در ادامه گفت: مرکل در دوره سوم و شاید آخرین دوره صدر اعظمی خود واقع شده است. من امیدوارم که وی خود را تغییر دهد. البته او نمی خواهد در تمام اروپا به عنوان یک فرد مجرم بلکه می خواهد به عنوان یک نجات دهنده در تاریخ قدم بگذارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 413

به "خروج یونان از منطقه یورو عواقب فاجعه باری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج یونان از منطقه یورو عواقب فاجعه باری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید