سفر تسیپراس به آلمان موجب تشدید تنش در مساله یونان خواهد شد

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران: نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا امروز دوشنبه تاکید نمود که تنش ها بر سر مساله بحران اقتصادی و بدهی یونان، پس از سفر آلکسیس تسیپراس نخست وزیر این کشور به برلین تشدید خواهد شد.

سفر تسیپراس به آلمان موجب تشدید تنش در مساله یونان خواهد شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، در حالی که قرار است آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز عصر در شهر برلین دیدار و مصاحبه نمایند، یک دیپلمات ارشد روسی نسبت به تشدید تنش بر سر مساله یونان پس از سفر تسیپراس به برلین هشدار داده است.

پیش بینی می گردد تسیپراس در سفر به برلین، پیشنهادات جدیدی را برای اصلاحات مالی و مالی به مرکل ارائه دهد تا بتواند یاری های مالی بیشتری را از اتحادیه اروپا دریافت کند.

ولادیمیر چیزوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا توضیح داد که مسائل مالی یونان تنها به وسیله یورو گروپ متشکل از وزرای دارایی اروپا حل و فصل خواهد شد. چالش برای یونان نه تنها حل و فصل بحران بدهی است بلکه عمل به قول هایی است که پیش از انتخابات داده است. اوضاع یونان عمیقا تاسف بار است.

یونان بیش از 270 میلیارد دلار به وام دهندگان بین المللی شامل اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول بدهکار است. دولت جدید یونان بارها اعلام نموده است که حاضر به اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر در ازای دریافت یاری های مالی بیشتر نیست.

قرار است طی ماه آوریل وام دهندگان بین المللی در این زمینه تصمیم گیری نمایند که آیا وام جدیدی در اختیار یونان قرار دهند یا نه. آلمان یکی از بزرگترین تامین نمایندگان منابع مالی در بین کشورهای اروپایی به شمار می رود.

باروسو: اروپا باید در قبال یونان انعطاف پذیرتر باشد

خوزه مانوئل باروسو رئیس سابق کمیسیون اروپا نیز در اظهاراتی تاکید نمود که یونان در صورت اجرای اصلاحات با هدف احیای اقتصاد خود، حمایت سایر کشورهای اتحادیه اروپا را دریافت خواهد نمود.

وی در ادامه توضیح داد: من بر این باورم که ما باید نسبت به یونان انعطاف پذیرتر باشیم ولی یونان نیز باید به لزوم اجرای اصلاحات احترام بگذارد. من شکی ندارم که سایر دولت های اروپایی خواهان حمایت از یونان هستند.

در ماه فوریه، وزرای دارایی یونان و منطقه یورو برای تمدید برنامه نجات مالی آتن به مدت 4 ماه دیگر به توافق رسیدند. یونان نیز متعهد شده است تا فهرستی از اصلاحات جدید مالی و مالی را ارائه دهد.

باروسو همچنین از آتن خواست تا به مردم یونان که خواهان باقی ماندن این کشور در منطقه یورو هستند، احترام بگذارد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 448

به "سفر تسیپراس به آلمان موجب تشدید تنش در مساله یونان خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر تسیپراس به آلمان موجب تشدید تنش در مساله یونان خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید