بن بست یونان مهمترین خطر برای اقتصاد جهانی است

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران: وزیر دارایی بریتانیا تأکید کرد که بن بست موجود بین یونان و منطقه یورو بر سر بدهی های آتن، مهمترین تهدید علیه اقتصاد جهانی به شمار می رود.

بن بست یونان مهمترین خطر برای اقتصاد جهانی است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جورج آزبورن وزیر دارایی بریتانیا پس از دیدار با یانیس واروفاکیس همتای یونانی خود در لندن، توضیح داد که ما گفتگوی سازنده ای داشتیم و این روشن است که بن بست بین یونان و منطقه یورو، بزرگترین خطر برای اقتصاد جهانی است.

وی در ادامه گفت: من از وزیر دارایی یونان می خواهم تا مسئولانه اقدام کند ولی این مساله نیز مهم است که منطقه یورو طرح بهتری برای ایجاد اشتغال و رشد داشته باشد.

وزیر دارایی بریتانیا در سرانجام گفت: تهدید علیه اقتصاد بریتانیا رو به افزایش است. و ما باید مطمئن شویم که در اروپا و همین طور بریتانیا، ما شایستگی را بر هرج و مرج، ترجیح می دهیم.

حزب سیریزای یونان در انتخابات اخیر این کشور به پیروزی رسیده است. این حزب چپگرا مخالفت شدید خود را با اجرای سیاست های ریاضتی اعلام نموده و خواهان مذاکره مجدد با وام دهندگان بین المللی شده است. پیروزی این حزب، احتمال خروج یونان از منطقه یورو را تقویت نموده است.

یانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان پیش از این تاکید نموده است که نخستین اقدام ما به عنوان دولت این خواهد بود که به همکاری با برنامه نجات مالی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول ادامه نخواهیم داد و درخواستی نیز برای تمدید این برنامه نخواهیم داشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 425

به "بن بست یونان مهمترین خطر برای اقتصاد جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن بست یونان مهمترین خطر برای اقتصاد جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید