خروج یونان از منطقه یورو برای اتحادیه اروپا بسیار خطرناک است

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران: وزیر اقتصاد آلمان هشدار داد که خروج احتمالی یونان از منطقه یورو می تواند تبعات سیاسی جدی در پی داشته باشد و به طور کامل طرز تلقی دنیا از اروپا را تغییر دهد.

خروج یونان از منطقه یورو برای اتحادیه اروپا بسیار خطرناک است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، زیگمار گابریل وزیر امور اقتصادی آلمان امروز یکشنبه در مصاحبه با نشریه بیلد ام سونتاگ توضیح داد که خروج یونان از منطقه یورو تنها تبعات و تاثیرات اقتصادی نخواهد داشت، بلکه از نظر سیاسی نیز بسیار خطرناک خواهد بود.

وی در ادامه اضافه نمود: وقتی نخستین کشور از منطقه یورو خارج گردد، دنیا به اروپا با دید متفاوتی نگاه خواهد نمود. دیگر هیچ کسی به اروپا اعتماد نخواهد داشت اگر منطقه یورو با نخستین بحران جدی، متلاشی گردد.

وزیر اقتصاد آلمان تاکید نمود: اگر یونان به تعهدات خود در قبال وام دهندگان بین المللی پایبند باشد، احتمال تامین یاری های اقتصادی و اقتصادی بیشتر به آتن وجود دارد.

دولت یونان در حال مذاکره با وام دهندگان بین المللی برای دریافت بسته نجات اقتصادی جدید است. یونان طی سال های گذشته با بحران اقتصادی و بدهی روبرو شده است. اجرای سیاست های ریاضتی توصیه شده از سوی نهادهای بین المللی نه تنها موجب کاهش مسائل اقتصادی یونان نشده بلکه کاهش رشد اقتصادی و افزایش بیکاری را نیز در پی داشته است.

دولت یونان به رهبری حزب سیریزا بارها اعلام نموده است که دیگر حاضر نیست زیر بار اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر برود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 456

به "خروج یونان از منطقه یورو برای اتحادیه اروپا بسیار خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج یونان از منطقه یورو برای اتحادیه اروپا بسیار خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید