خبرنگاران وزیر نفت با گازرسانی به 183روستای کوهستانی مازندران موافقت کرد

به گزارش مجله دور زمین، نوشهر - خبرنگاران - سرپرست شرکت گاز استان مازندران از موافقت وزیر نفت برای گازرسانی به 183 روستا سخت گذر شهرستان های نوشهر، نور و آمل اطلاع داد.

خبرنگاران وزیر نفت با گازرسانی به 183روستای کوهستانی مازندران موافقت کرد

حمزه امیرتیموری روز چهارشنبه در جلسه پیگیری مسائل گاز و آب شهرستان نوشهر اضافه نمود: هزینه سرمایه گذاری شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به 183 روستای کوهستانی بخش کجور شهرستان نوشهر، بخش بلده شهرستان نور و منطقه چلاو از توابع بخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل حدود 900 میلیارد تومان برآورد می گردد.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه عظیم 10 فاز تعریف شده است که هزینه عملیات اجرایی هر فاز آن بدون در نظر دریافت تجهیزات و لوله بالغ بر 15 میلیارد تومان می باشد.

سرپرست شرکت گاز استان مازندران گفت: مرحله راستا یابی لوله گذاری و تعریف فازهای این پروژه صورت گرفته است که با اختصاص اعتبار از سوی هیات مدیره شرکت ملی گاز ایران، فاز نخست این پروژه از روستای ونوش بخش مرکزی شهرستان نوشهر شروع خواهد شد.

تیموری اخذ مجوز از محیط زیست، منابع طبیعی ، راه و شهرسازی و راهداری برای اجرای عملیات لوله گذاری در بالا دست به عنوان عمده مسائل این پروژه بیان کرد و خواهان تعامل این نهادها برای گاز رسانی به اهالی 183 روستای کوهستانی و سردسیر استان شد.

وی گفت: موافقت وزیر با اجرای این پروژه گازرسانی در جهت ارتقا رفاه مردم روستانشین مازندران است که با پیگیری مستمر شرکت گاز ، حمایت استاندار و نمایندگان مجلس در منطقه انجام شد و احتیاجمند تداوم پیگیری ها برای تخصیص اعتبارات ضروری است.

تیموری گفت: برای اجرای این پروژه عظیم احتیاج به 280 کیلومتر لوله گذاری در مناطق کوهستانی می باشد که از این میزان 44 کیلومتر آن به صورت 20 اینچی و مابقی لوله گذاری 12 اینچی است هر فاز به صورت جداگانه از سوی یک پیمانکار اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این خط لوله از منطقه ونوش بخش مرکزی نوشهر تا 2 راهی کدیر در بخش کجور با لوله 20 اینچی و سپس از آنجا 2 خط لوله 12 اینچی یکی برای شهرهای پول و کجور و روستاهای بخش کجور و دیگری برای بخش بلده شهرستان نور و منطقه چلاو آمل لوله گذاری می گردد.

سرپرست شرکت گاز استان مازندران همچنین از اجرای 34 کیلومتری لوله گذاری خط اصلی برای گاز رسانی به روستاهای حدفاصل بین منطقه دوآب مرزن آباد و شهر پول با تعامل اداره محیط زیست، منابع طبیعی و راهداری در سال آینده اطلاع داد.

بر اساس آمارهای رسمی ضریب برخورداری جمعیت شهری مازندران از گاز طبیعی 99.5 درصد و جمعیت روستایی 94.5درصد است. شرکت گاز استان مازندران در حال حاضر دارای یک میلیون و 480 هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی است.

همچنین طبق همین آمارها از مجموعه سه هزار و 613 روستای مازندران تا به امروز 2هزار و 308 روستا گازرسانی شده و عملیات گازرسانی به 252 روستا نیز در دست اجرا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1580

به "خبرنگاران وزیر نفت با گازرسانی به 183روستای کوهستانی مازندران موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر نفت با گازرسانی به 183روستای کوهستانی مازندران موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید