خبرنگاران شورای شهر مرجع تغییر نرخ کرایه تاکسی ها است

به گزارش مجله دور زمین، تهران - خبرنگاران - مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: شورای شهر مرجع تغییر نرخ کرایه تاکسی ها است و تغییر مرجع مشخص نرخ کرایه تاکسی ها از شورای شهر به مرجعی دیگر بستر قانونی ندارد.

خبرنگاران شورای شهر مرجع تغییر نرخ کرایه تاکسی ها است

مرتضی ضامنی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: فرآیند معین نرخ کرایه تاکسی بر اساس قانون شهرداری ها در اواخر سال بر اساس پیشنهاد واحدهای کارشناسی سازمان تاکسیرانی در قالب لایحه به شورای اسلامی هر شهر ارسال می گردد و شورای شهر در ادامه پس از آنالیز، تصویب و در نهایت تایید فرمانداری مربوطه کرایه قانونی هر شهر را اعلام می نماید که در امسال نیز این فرآیند در جریان است.

وی در مورد مقدمات و الزامات قانونی مبنی بر تغییر مرجع معین کرایه از شورای اسلامی شهر تهران به مرجعی دیگر گفت: این نظر شخصی شورا است، زیرا فرآیند معین کرایه مبتنی بر قانون شهرداری است و در صورت اجرا ابتدا باید بستر قانونی آن ایجاد گردد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور ادامه داد: امسال نیز این فرایند اجرا شده اما به دلیل شیوع ویروس کرونا وقفه ای در آن ایجاد شده و شورای شهر نتایج خود را اعلام خواهند کرد.

وی در مورد معین نرخ از سوی اصناف نیز گفت: نرخ کرایه ها در معادلات زندگی شهفرایندان موثر است و افزایش غیرمتعارف آن تبعات اجتماعی خاص خود را دارد؛ بر همین اساس دولت ها همیشه معتقدند که محدوده مشخصی برای کرایه ها باید در نظر گرفته گردد و بنابراین این بستر را قانون تعریف می نماید و نظام خاص خود را دارد و تغییر باید براساس تورم باشد.

ضامنی در پاسخ به این پرسش که در صورت واگذاری معین نرح کرایه ها به اتحادیه ها چگونه اطمینان حاصل گردد که حقوق شهفرایندان و تاکسیرانان حفظ می گردد، توضیح داد: ابتدا باید قانون اصلاح گردد و دیگر اینکه پیوست های فرهنگی و اجتماعی این موضوع آنالیز گردد. معتقدم اکنون شرایط واگذاری، اهرم های مورد احتیاج، بلوغ لازم و قابلیت نرخ گذاری در این مراجع وجود ندارد و در هیچ حرفه دیگری نیز معین نرخ به عهده خودشان گذاشته نمی گردد.

وی تاکید نمود: افزایش کرایه ها متناسب با فضای هر شهر و آنالیز های اجرا شده اتفاق می افتد، اما مطابق آنچه در گذشته مرسوم بوده، میزان آن متاثر از نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1031

به "خبرنگاران شورای شهر مرجع تغییر نرخ کرایه تاکسی ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شورای شهر مرجع تغییر نرخ کرایه تاکسی ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید