خانلرخانی: سطح مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا در حد جهانی بود، بی باک احتیاج به فرصت دارد

به گزارش مجله دور زمین، سرمربی تیم ملی پاراتکواندو گفت: سطح مسابقات آسیایی کره جنوبی سال جاری در حد یک مسابقه جهانی بود و فقط تیم آذربایجان در این مسابقات حضور نداشت.

خانلرخانی: سطح مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا در حد جهانی بود، بی باک احتیاج به فرصت دارد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

پیغام خانلرخانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد قهرمانی تیم ملی پاراتکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ما حدود سه ماه اردو برای این مسابقات داشتیم و بچه ها نیز در ابتدا شرایط آرمانی نداشتند و دلیل آن نیز گذشت 7 ماه از آخرین سفر آنها بود. با این وجود سعی کردیم از لحاظ بدنی و روانی بازیکنان را جمع و جور کنیم تا با اقتدار قهرمان آسیا شویم.

وی توضیح داد: در پاراتکواندو تمام کشورهای می توانند در مسابقات قاره های دیگر شرکت کردند اما اگر پیروز به مدال آوری شوند نصف امتیاز را دریافت خواهند کرد. این باعث شده بود سطح مسابقات آسیایی کره جنوبی سال جاری در حد یک مسابقه جهانی بود و فقط تیم آذربایجان در این مسابقات حضور نداشت. یازده تیم غیر از قاره آسیا در این مسابقات حضور داشتند و حضور تیم های مثل آلمان، انگلیس، روسیه ، فرانسه و ترکیه باعث بالارفتن سطح مسابقات و جذابیت بیشتر آن شده بود.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو در مورد اولین تجربه خود در مسابقات پاراتکواندو گفت: شرایط کوچینگ پاراتکواندو تفاوتی با تکواندو ندارد و قوانین مسابقات نیز تا حدودی شبیه تکواندو است. به خاطر معلولیت جسمانی بازیکنان پاراتکواندو، کار کردن با این بچه ها سخت اما در عین حال شیرین است. من نیز با افتخار و جان و دل کار کردم و سعی کردم سنگ تمام بگذارم.

خانلرخانی با تاکید بر شانس بالای پیروزیت این تیم در پارالمپیک بیان کرد: کمیته پارالمپیک روی تکواندو حساب ویژ ه ای باز نموده است و این بچه ها احتیاج به رسیدگی و دیدن دارند. اگر سرمایه گذاری خوبی روی این بچه ها صورت گیرد پتانسیل خوبی برای پیروزیت دارند. قرار است 13 شهریورماه در مسابقات قهرمانی اروپا در بلاروس تایید نهایی اوزان و کلاس بندی پارالمپیک نیز معین گردد.

مربی تیم تکواندو شهرداری ورامین در مورد انتقاداتی که به عملکرد مهدی بی باک بعد از مسابقات جهانی اجرا شده است، گفت: بی باک مربی جوانی است و تازه تیم ملی را تحویل گرفته و احتیاج به فرصت دارد و فدراسیون باید حداقل دو سال به او زمان بدهد. خدا را شکر ما با وجود عدم دریافت مدال طلا در مسابقات جهانی روی سکوی سوم آسیا قرار گرفتیم. دو بازیکن جوان ما نیز برای اولین بار اعزام شدند که دو نقره کسب کردند و نشان دادند حرف های زیادی برای گفتن دارند.

وی تاکید نمود: بی باک تازه در اول راه است و تکواندو ما نیز یک پوست اندازی را آغاز نموده است و برای پیاده کردن ایده هایش احتیاج به زمان دارد. امیدوارم زحمات کادرفنی ما به ثمر بنشیند و یک تیم گردن کلفت برای المپیک داشته باشیم. دو سال و نیم دیگر باید در المپیک شرکت کنیم و من اعتقاد دارم زمان زیادی برای المپیک نیست و تقریبا هر چه این جو منفی و انتقاد تخریبی بیشتر گردد دردی دوا نخواهد شد.

خانلرخانی اظهار داشت: تیم ما در حال جوان شدن است و این بازیکنان نیز به حمایت و کادرفنی به دلگرمی احتیاج دارد تا بتواند با نتیجه گیری در مسابقات گرندپری برای بازی های آسیایی آماده گردد. تکواندو در دوره قبل در اینچئون 4 مدال طلا کسب کرد و باید یاری کنیم تا روی مدال های تکواندو حساب گردد و اقتدار گذشته خود را به دست بیاورید. البته ما همچنان در رده های پایه اقتدار خود را داریم که نشان دهنده برنامه ریزی و کار درست ما در این رده است و قطعا این بازیکنان نیز نسل به نسل به تیم ملی تزریق می شوند و فقط باید شکیبا باشیم . ما باید به گونه ای نگاه کنیم که فقط جلوی پای خود را نبینیم و به آینده نگاه داشته باشیم و این احتیاجمند زمان است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 813

به "خانلرخانی: سطح مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا در حد جهانی بود، بی باک احتیاج به فرصت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانلرخانی: سطح مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا در حد جهانی بود، بی باک احتیاج به فرصت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید