جنرال موتورز برای ارتش آمریکا باتری اولتیوم ساخت

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک آپدیت، باتری های اولتیوم از توانایی و استحکام بیشتری برای استفاده در وسایل نقلیه نظامی برقی برخوردارند.

جنرال موتورز برای ارتش آمریکا باتری اولتیوم ساخت

باتری های التیوم که به طور اختصاصی به وسیله شرکت جنرال موتورز برای استفاده در وسایل نقلیه برقی فراوری می شوند، به شکل ماژولار و در قالب سلول های بزرگ کیسه ای طراحی می شوند تا به راحتی به صورت افقی یا عمودی روی هم قرار بگیرند. ابعاد و تعداد سلول های این باتری ها نیز به راحتی قابل تغییر است تا نیازهای مختلف به سادگی رفع شوند.

هر بسته این باتری مبتنی بر پلتفرم GM Ultimum بوده و برای استفاده در خودروهای مختلف به طور اختصاصی فراوری می گردد. سلول های این باتری ها را می توان برای انجام وظایف خاص نظامی به روز کرد. ارتش آمریکا می خواهد وسایل نقلیه برقی سبک و نیز سنگینی فراوری کند تا در پادگان ها و محیط های عملیاتی مورد استفاده قرار گیرند.

کاهش انتشار دی اکسید کربن هدف دیگر استفاده از این باتری ها است. این اولین طرح از این نوع نیست که جنرال موتورز بر روی آن کار می نماید. پیش از این، این شرکت با ارتش برای ساخت یک هامر برقی همکاری نموده بود. بنابراین می توان دید که خودروهای بدون آلایندگی ممکن است به زودی نه تنها در خیابان های شهر، بلکه در واحدهای نظامی نیز بیشتر و بیشتر هویدا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2300

به "جنرال موتورز برای ارتش آمریکا باتری اولتیوم ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنرال موتورز برای ارتش آمریکا باتری اولتیوم ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید