تکمیل پتروشیمی و برطرف محرومیت از روستاها حق مردم خراسان شمالی است

به گزارش مجله دور زمین، معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: تکمیل پتروشیمی و برطرف محرومیت از روستاها و مناطق مرزی حق مردم خراسان شمالی است و دولت با یاری نمایندگان مردم همه مساعی خود را برای اجرای طرح های عمرانی و محرومیت زدایی به کار می بندد.

تکمیل پتروشیمی و برطرف محرومیت از روستاها حق مردم خراسان شمالی است

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه (30 مهرماه) در نشست مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی استعدادها و ظرفیت های فراوانی برای توسعه دارد، گفت: این استان بی شک با تمرکز مجموعه مدیران و نمایندگان استان روی مسائل کلیدی می تواند ضمن توسعه زیرساخت ها، عقب ماندگی های خود را در بعضی از بخش های مالی هر چه سریعتر جبران کند.

وی با ابراز خرسندی از انسجام، اتحاد و همدلی میان مسئولان و نمایندگان استان خراسان شمالی گفت: بی شک تنها راه پاسخگویی به توقعات و مطالبات مردم و پیشرفت استان های کمتر توسعه یافته انسجام و وحدت است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به شرایط سخت معیشتی و مالی مردم که ناشی از پیامدهای منفی فشارهای خارجی و کروناست، اظهار کرد: در این شرایط حساس همه مسئولان کشور باید برای حل مسائل و خدمت رسانی وحدت کلمه داشته باشند، نباید نگاه مردم به مسائل و چالش ها متفاوت از نگاه مسئولان باشد زیرا این موضوع موجب ناامیدی و یأس در جامعه می گردد.

جهانگیری گفت: مجلس شورای اسلامی افزون بر ایفای وظایف ذاتی خود می تواند فضای سیاسی کشور را مدیریت کند بی شک تریبون مجلس می تواند فضای آرامش و همدلی و همراهی را به جامعه القا کند.

وی همچنین با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان استان خراسان شمالی اظهار کرد: پیشرفت طرح ملی راه آهن گرگان - مشهد و تکمیل پتروشیمی و برطرف محرومیت از روستاها و مناطق مرزی حق مردم خراسان شمالی است و دولت با یاری نمایندگان مردم همه مساعی خود را برای اجرای طرح های عمرانی و محرومیت زدایی به کار خواهد بست.

معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اهمیت مرزها و مرزنشینان در توسعه مالی و سیاسی کشور گفت: بازگشایی بازارچه های مرزی میان ایران و ترکمنستان و افزایش تبادلات تجاری میان دو کشور از اولویت های دولت است که می تواند باعث بهره مندی مرزنشینان از مزایای بازارچه های مرزی گردد.

پیش از سخنان معاون اول رئیس جمهوری، حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهوری با اشاره به هماهنگی نمایندگان خراسان شمالی با دولت برای پیشبرد طرح های عمرانی ابراز امیدواری کرد: با همدلی و همراهی همه مسئولان گام های موثرتری در برطرف چالش های استان برداشته گردد.

نمایندگان استان خراسان شمالی نیز دیدگاه های خود درباره احداث راه آهن و جاده های مواصلاتی، توسعه مجتمع پتروشیمی، تأمین منابع آب، ساخت مراکز درمانی و بهداشتی، محرومیت زدایی از روستاها و مرزها، اجرای شبکه فاضلاب شهری و تکمیل کارخانه سیمان و اجرای بعضی طرح های زیرساختی را عنوان کردند.

در این نشست استاندار خراسان شمالی نیز به وجود بلوغ سیاسی و همکاری وسیع میان نمایندگان مجلس دوازدهم در استان با استانداری و دستگاه های دولتی ابراز امیدواری کرد با تداوم این همدلی استان بتواند در شاخص هایی نظیر کسب و کار، برق رسانی و گاز رسانی، بیمه عشایری، جذب سرمایه گذاری، افزایش ضریب باسوادی، فراوری ملزومات بهداشتی مورد احتیاج مقابله با کرونا و ایجاد طرح های اشتغالزایی کماکان رو به توسعه باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1424

به "تکمیل پتروشیمی و برطرف محرومیت از روستاها حق مردم خراسان شمالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل پتروشیمی و برطرف محرومیت از روستاها حق مردم خراسان شمالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید