توزیع 190 هزار تن نهاده دامی در استان قزوین

به گزارش مجله دور زمین، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سه ماه نخست سال جاری 190 هزار تن انواع نهاده های دامی بین بهره برداران توزیع شد.

توزیع 190 هزار تن نهاده دامی در استان قزوین

به گزارش خبرنگاران قزوین ، حمیدرضا عزتی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سه ماه نخست امسال 190 هزار تن نهاده های دام و طیور شامل صد و 23 هزار تن ذرت دانه ای، 40 هزار تن کنجاله سویا و 27 هزار تن جو بین بهره برداران توزیع شد.

عزتی اضافه نمود: از انتهای سال 1398 توزیع نهاده های دام و طیور در سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی بر اساس مقادیر اعلام شده به وسیله وزارتخانه انجام گرفته و در استان قزوین هم بین دامداران، مرغداران و کارخانجات تولید کنسانتره توزیع شده است.

عزتی اضافه نمود: بر این اساس طی سه ماهه نخست امسال، 67 هزار و 800 تن نهاده به تعاونی مرغداران، 61 هزار و 300 تن نهاده به اتحادیه و تعاونی های دامداران، 32 هزار و 600 تن نهاده به دامداران و 28 هزار و 400 تن نهاده به کارخانجات کنستانتره تحویل داده شده است.

وی با اشاره به تحویل نهاده خام بین کارخانجات خوراک برای تبدیل به کنسانتره، اضافه نمود: با تمهیدات اندیشیده شده این نهاده در کارخانجات تولید به کنسانتره تبدیل می گردد و بین دامداری های سنتی استان که احتیاج و تقاضا دارند، توزیع می گردد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: توزیع نهاده های دامی بر اساس برآورد آمار دام در نتیجه بازدید های میدانی و بعلاوه اخذ اطلاعات مرغداران به وسیله سامانه های دامپزشکی و سماسط (سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور) صورت گرفته است.

ظرفیت فعلی تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در استان قزوین حدود یک میلیون تن است که با بهره برداری و فعالیت طرح های در دست اجرا به حدود یک میلیون و 300 هزار تن افزایش می یابد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1857

به "توزیع 190 هزار تن نهاده دامی در استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 190 هزار تن نهاده دامی در استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید